کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الحاق اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی به واحد مشاوره معاونت پرورشی

22 اسفند 1397 ساعت 20:51

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی به بخش مشاوره معاونت پرورشی منتقل شده است و برنامه‌های این حوزه نیز در دستورکار خواهد بود گفت: طرح " نماد" با قوت بیشتری جلو خواهد رفت.


میگنا: دکتر علیرضا کاظمی در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه در سال آتی رویکردی مبتنی بر حرکت به سمت مدرسه را خواهیم داشت گفت: فعالیت‌های مدرسه محور را براساس سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش دنبال می کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های تربیتی را به مدارس واگذار کنیم و در حوزه ستاد هم بر سیاست‌گذاری برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز تمرکز خواهیم کرد.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه ستادی نیز بر سیاست گذاری برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز تمرکز خواهیم کرد، به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: این موضوع از مهم‌ترین رویکردهای ماست.

کاظمی افزود: اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی به بخش مشاوره معاونت پرورشی منتقل شده است و برنامه‌های این حوزه نیز در دستورکار خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح " نماد" با قوت بیشتری جلو خواهد رفت عنوان کرد: امیدواریم با هم افزایی که در این بخش صورت خواهد گرفت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و حرکت‌های عالمانه‌تری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح آموزش و پرورش باشیم.

گفتنی است پیش از این اداره مراقبت ها از آسیب ها زیر مجموعه معاونت تربیت بدنی و سلامت بوده است. 

همچنین از جمعیت یک میلیونی فرهنگیان، در حدود 15 هزار نفر نیروی رسمی با تحصیلات دانشگاهی رشته های روان شناسی و مشاوره به عنوان «مشــاور» در مدارس دوره اول و دوم متوسطه کشور، زیر نظر اداره کل امور تربیتی و مشاوره، مشغول فعالیت های تخصصی و یاورانه دانش آموزان هستند.


کد مطلب: 46727

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46727/الحاق-اداره-مراقبت-آسیب-های-اجتماعی-واحد-مشاوره-معاونت-پرورشی

میگنا
  https://www.migna.ir