کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشتباهاتی که دردتان را بدتر می‌کند

ترجمه از: هدی بانکی

برترین ها , 23 اسفند 1397 ساعت 9:49

درد انواع زیادی دارد؛ ممکن است شما احساس سوزش، تیر کشیدگی، کرختی و یا حتی احساس درد خیالی‌تان را به طور کلی درد تلقی کنید. تحمل درد و کنارآمدن با آن چالش برانگیز است و اگر نادانسته با اشتباهاتی دردتان را بدتر کنید، چالش برانگیزتر نیز می‌شود.


به پزشک مراجعه نمی‌کنید

یکی از شایع‌ترین دلایل مزمن شدن درد و ناراحتی، غفلت از آن است. بسیاری از افرادی که دردی دارند، ماه‌ها صبر می‌کنند و به پزشک مراجعه نمی‌کنند و فکر می‌کنند درد خودش برطرف خواهد شد. اگر دردتان بیش از ۴ روز طول کشید، به جای خوددرمانی با مسکن‌ها به پزشک مراجعه کنید.

نگران عوارض جانبی دارو هستید
بعد از خواندن مطالب زیاد در مورد عوارض جانبی ناخواسته‌ی دارو‌های ضد درد، می‌ترسید دارو مصرف کنید و به طور کلی از آن‌ها اجتناب می‌کنید. اگر پزشک برای شما دارویی تجویز کرده تا دردتان را تسکین بدهید، هراس نداشته باشید و نگران عوارض جانبی آن نباشید. مصرف دارو با تجویز پزشک کمک‌تان می‌کند زودتر به شرایط نرمال خود برگردید و درد را مهار کنید.


درمان‌های جایگزین را امتحان نمی‌کنید
اگر دوست ندارید داروی ضد درد مصرف کنید یا عوارض جانبی دارو اذیت‌تان می‌کند، می‌توانید درمان‌های جایگزین را در پیش بگیرید. طی سوزنی سالهاست که امتحان خود را در موثر بودن در درمان درد‌های اوستئوآرتریت، سیاتیک و درد‌های پایین کمر پس داده است. درمان‌های گیاهی نیز در تسکین درد بسیار موثرند.



هر توصیه‌ای را از هر کسی می‌پذیرید
خیلی از افراد عادت دارند برای درد‌های دیگران نسخه بپیچند. اگر انتظار داشته باشید دوست یا همکارتان بهتر از یک پزشک بتواند درمان دردتان را توصیه کند، سلامتی خود را به خطر می‌اندازید و ممکن است درمان‌تان به تاخیر بیفتد یا حتی دردتان بدتر شود.


می‌ترسید ورزش کنید
ورزش قدرت درمانگری دارد و می‌تواند هر نوع دردی را کاهش بدهد. تمریناتی هستند که به تقویت عضلات کمک کرده و مفاصل را نرم و انعطاف پذیر می‌کنند. ضمنا ورزش کردن سبب ترشح اندورفین‌های ضد درد در بدن می‌شود که ضد التهاب نیز هستند. آهسته شروع کنید و بدن را حرکت دهید.


خیلی زود تصمیم به عمل جراحی می‌گیرید
عمل جراحی یکی از بهترین راه حل‌های ممکن برای خیلی از بیماری‌هاست، اما نه برای درد. بهتر است برای تسکین دردتان در مرحله‌ی اول از دارو، فیزوتراپی و یا ورزش کمک بگیرید. عمل جراحی باید آخرین راه حل باشد، چون می‌تواند مشکل را پیچیده‌تر کند.

استرس را دست کم می‌گیرید
یکی از دلایل کمر درد که به آن توجهی نمی‌کنیم، استرس و اضطراب و افسردگی است. مطالعات دریافته‌اند وضعیت روحی و روانی، ارتباط ظریفی با تلقی ما از درد و برخوردمان با آن دارد. از آنجایی که هیجانات ما تاثیری عمیق بر دریافت ما از درد دارند، سعی کنید تا جایی که ممکن است استرس‌تان را کم کنید.

منبع: onlymyhealth


کد مطلب: 46730

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46730/اشتباهاتی-دردتان-بدتر-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir