سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۸
کد مطلب: 46795
۱

آدم‌های ناموفق پیش از خواب چه‌کار می‌کنند؟

آدم‌های ناموفق پیش از خواب چه‌کار می‌کنند؟
میگنا: هر چه‌قدر کیفیت خواب‌تان بالاتر باشد، هنگام صبح سرحال‌تر خواهید بود. خواب به نوبه‌ی خود، شما را آماده می‌کند که به طور موثر با چالش‌های روز پیش‌ روی‌تان مقابله کنید.

از سویی دیگر، چنان‌چه آریانا هافینگتون به وب‌گاه بیزنس اینسایدر Business Insider گفته‌است، یک رابطه‌ مستقیم بین محرومیت از خواب و افزایش استرس و اثرات منفی روی سلامتی وجود دارد.

به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که مراسمی درست و حسابی قبل از خواب داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین استفاده را از زمان خواب‌تان می‌برید.

افرادی که اسیر دست عادات ناسالمی برای خوابیدن هستند در واقع آینده‌ی خود را با مشکل مواجه می‌کنند.


۱. فراموش کردن برنامه‌ریزی روز آینده
با ایجاد یک برنامه‌ برای روز بعد، خیال‌تان راحت می‌شود که یک صبح آرام‌تر خواهید داشت. افراد ناموفق شب را بدون فکر کردن درباره‌ی برنامه‌ی فردا هدر می‌کنند. این به هم ریختگی به احتمال زیاد به روز بعد نیز منتقل خواهد شد.
به هر حال خوب است در حین این‌که در زندگی جلو می‌روید، هر از گاهی همه‌ چیز را برنامه‌ریزی کنید. با این حال، اگر شما واقعا می‌خواهید وقت‌تان را به بهترین نحو استفاده کنید، داشتن یک برنامه‌ی روزانه ایده‌ی خوبی است.

۲. فکر نکردن قبل از رفتن به رختخواب
ممکن است از نظر آدم‌های ناموفق فکر کردن یک ضرورت نباشد، یا شاید به سادگی احساس کنند که زندگی‌شان گیج‌کننده‌تر از آن است که چند دقیقه سکوت را نیز در آن بگنجانند.

البته، شما احتمالا در طول روز زمان فراوانی ندارید برای این‌که بنشینید و در مورد زندگی‌تان فکر کنید. به همین دلیل ایجاد زمانی برای تفکر و تعمق درست قبل از خواب یک ایده‌ عالی است. این عمل به شما کمک خواهد کرد که فردی آگاه‌تر، و سپاسگزارتر باشید.

۳. آوردن فناوری به اتاق خواب
افراد ناموفق با امتناع از کنار گذاشتن تلفن‌های‌شان قبل از خواب، بی‌نظمی بسیار زیادی در چرخه‌ خواب‌شان ایجاد می‌کنند.

یکی از مؤسسین وب‌گاه هافینگتون پست (Huffington post) توصیه می‌کند که همه گوشی‌های‌شان را قبل از خواب خاموش کنند. بنا به گفته‌ این برودین که برای وب‌گاه بیزنس اینسایدر می‌نویسد، نور آبی روشن شما را خسته و مضطرب می‌کند و باعث می‌شود سخت‌تر به خواب بروید. این همچنین بدان معنا است که بهتر است مطالعه‌ی آخر شب‌تان را به کتاب‌های چاپی محدود کنید.

چک کردن توییتر برای آخرین بار آن‌قدری ارزش ندارد که ساعت زیستی بدن‌تان را به هم بزنید. این عادت پیش از خواب بسیار بدی است.


۴. سکنی گزیدن در گذشته
افتادن در دام تکرار شرایط منفی روزگاری که آرزو دارید بهتر از عهده‌اش برمی‌آمدید، بسیار آسان است. افراد ناموفق در موضوعات و موقعیت‌های منفی ساکن می‌شوند، و در نتیجه استرس و ناراحتی بیش‌تری در خود ایجاد می‌کنند.

۵. نگرانی در مورد فردا
آدم‌های ناموفق نه تنها در گذشته ساکن می‌شوند بلکه در مورد آینده نیز بسیار نگران هستند. هر از گاهی نگران بودن در مورد یک رویداد بزرگ در آینده، هیچ مشکلی ندارد. با این حال، این نشانه‌ی بدی است که شما هر شب زمان قبل خواب‌تان را با دلهره و دلواپسی در مورد آینده بگذرانید. منفی‌نگری شما به احتمال زیاد طرز فکر کلی‌تان را دچار آسیب خواهد کرد، علاوه بر این‌که توانایی‌تان برای خوابیدن نیز با اشکال مواجه خواهد شد. این عادت پیش از خواب بسیار بدی است.


۶. بی‌توجهی به بهداشت
این یکی کاملا قابل درک است، اما قبل از خواب یک برنامه‌‌ی خوب برای بهداشت‌تان داشته باشید. مسواک بزنید و با نخ‌دندان لای دندان‌های‌تان را تمیز کنید. به طور منظم دوش بگیرید. از خودتان غافل نشوید.

برای افراد ناموفق پایبندی به همه‌ی کارهای منطقی قبل از خواب، حتی کارهای ابتدایی مانند مسواک زدن دندان‌ها به طور منظم، بسیار دشوار است. شما قطعا خودتان را برای موفقیت آماده نمی‌کنید اگر که به فکر مراقبت از خودتان نیستید.

هافینگتون به وب‌گاه بیزنس اینسایدر گفت،”هنگامی که سطح استرس بالا می‌رود و در طول روز افزایش می‌یابد، به خواب رفتن در هنگام شب بسیار دشوارتر می‌شود به این دلیل که روند آرام شدن مغز دشوارتر می‌شود. بنابراین، کلید کار این‌جا است که برنامه‌ی خوابی برای خود ایجاد کنیم و آن را به رسمیت بشناسیم.” دنبال کردن مراسم قبل از خواب، نشان می‌دهد وقت خواب‌تان فرا رسیده است.

هافینگتون می‌گوید، ” من دوست دارم هر شب یک دوش آب گرم بگیرم تا روزی که گذرانده‌ام را از تنم بشویم و بزدایم.”


۷. نوشیدن کافئین بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر
هافینگتون به بیزنس اینسایدر گفت،”این یکی هم تقریبا مشخص است اما می‌ارزد که یک بار دیگر آن را تکرار کنیم: نوشیدن کافئین درست قبل از خواب هرگز نمی‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.”او هنگامی که درباره‌ی کتاب خود، "انقلاب خواب،” تحقیق و پژوهش می‌کرد، با پزشکان متعددی مشورت نمود. طبق توصیه‌ی این پزشکان کافئین نباید بعد از ساعت ۱۴:۰۰ مصرف شود. او گفت: "شما می‌دانید، من عاشق قهوه هستم، اما در حال حاضر فقط صبح‌ها قهوه می‌نوشم.”


۸. خوردن یک میان‌وعده آخر شب
مطابق با مطلبی که در وب‌گاه تک اینسایدر منتشر شده‌است، خوردن میان‌وعده سه ساعت قبل از خواب هم خواب‌تان را با مشکل مواجه می‌کند و هم باعث می‌شود چاق شوید.

هافینگتون گفت: "اگر ما یک وعده غذای بزرگ بخوریم و سپس مستقیما به رختخواب برویم، خواب نیروبخشی نخواهیم داشت به این دلیل که سیستم گوارشی ما در حال هضم غذا است، به جای این‌که آرام شود و برای روز بعد آماده شود.”او به شکر به عنوان یکی از بدترین خوراکی‌هایی که ممکن است در اواخر شب خورده شود اشاره می‌کند و می‌گوید بهتر است به جای آن، چیزی تسکین‌دهنده مانند دمنوش گیاهی بخوریم.


۹. وجود نور در اتاق خواب
هافینگتون گفت یکی دیگر از "ممنوعیت‌ها” این است که اجازه بدهیم در هر نوع نوری در اتاق وجود داشته باشد.

هافینگتون می‌گوید، فرقی نمی‌کند که این نور از طریق پرده اتاق‌تان و از چراغ کنار خیابان که روبه‌روی پنجره‌ است باشد، یا چراغ‌های چشمک‌زن تلویزیون، تلفن، یا حتی آشکارساز دود، به هر حال همه‌ی این نورها باعث می‌شوند خواب عمیق و نیروبخشی نداشته باشید.

او گفت که همیشه جلوی این نورها را حتی در هنگام سفر می‌گیرد، حال با پرده‌ی سیاه، نوار سیاه یا حوله.او افزود: "من به شما قول می‌دهم خواب‌تان بسیار عمیق‌تر خواهد بود، و بسیار نیروبخش‌تر، بنابراین ممانعت از وجود هر نوع نوری بسیار موثر است.”


۱۰. نداشتن ساعت خواب منظم
این عادت پیش از خواب بسیار بدی است. افراد ناموفق هر زمانی که پیش بیاید می‌خوابند. داشتن یک برنامه‌ خواب به شدت متفاوت ساعت زیستی شما را به هم می‌زند و واقعا می‌تواند مشکلاتی در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان ایجاد کند- شما واقعا نمی‌خواهید آن کارمندی باشید که همیشه دیر سر کار می‌رسد و دیر از خواب بیدار می‌شود.


۱۱. نداشتن خواب کافی
افراد ناموفق ممکن است این‌طور استدلال کنند که آن‌ها وقت کافی ندارند برای این‌که به اندازه‌ کافی بخوابند. اولویت‌بندی آن‌ها کاملا اشتباه است.
داشتن خواب کافی برای سلامت شما یک ضرورت است. مطالعات زیادی خواب ناکافی را با انواع مشکلات سلامتی مرتبط دانسته‌اند. به عنوان مثال، رویترز قبلا گزارش داده‌است که مردنی که خواب کافی ندارند بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

۱۲. گرم کردن بیش از اندازه‌ اتاق
اگر شما دوست دارید در جای گرم و نرمی بخوابید، می‌توانید درجه‌ حرارت بخاری اتاق‌تان را تا جایی که امکان دارد بالا ببرید. هر چند، این کار اصلا درست نیست حتی اگر سرمایی هستید و به راحتی سردتان می‌شود.

چنان‌چه مارکام هاید به وب‌گاه تایم (Time) گزارش داد، ” مطالعه‌ای از مرکز کرونوبیولوژی در سوئیس (و بسیاری از جاهای دیگر) نشان می‌دهد که یک درجه پایین آمدن دمای طبیعی بدن‌تان، باعث می‌شود که میل به خواب در شما بیدار شود. چند تحقیق جدید از موسسه‌ی ملی بهداشت و درمان نیز نشان می‌دهند که خوابیدن در یک اتاق سرد می‌تواند برای سلامتی‌تان فایده داشته باشد به این دلیل که موجب کالری سوزی هم می‌شود.”

بنابراین اگر شما به دنبال این هستید که به خواب بروید و وزن‌تان هم کم شود، حرارت بخاری را زیاد نکنید.


۱۳. شب‌زنده‌داری در طول هفته و خوابیدن در طول تعطیلات آخر هفته
این یکی بسیار ساده و قابل درک است- تمام شب را بیدار ماندن عادت پیش از خواب بسیار بدی است.
با این حال، گاهی اوقات همه چیز در زندگی به هم می‌ریزد. شما ممکن است وسوسه شوید و در طول هفته تا دیر وقت بیدار بمانید و در تعطیلات آخر هفته کسر خواب‌تان را جبران کنید. با این حال، چنان‌چه جین پورتر در وب‌گاه اینترپرینر (Entreprener) گزارش می‌دهد، این کار واقعا می‌تواند نتیجه‌ معکوس داشته باشد، بنا به گفته‌ دانیل تیلور، استاد روانشناسی دانشگاه شمال تگزاس: "وقتی که زمان خوابیدن و از خواب بیدار شدن شما به شدت نامنظم است، به ساعت زیستی‌تان (چرخه‌ی ۲۴ ساعته مرتبط با فعالیت مغز، تولید هورمون و بازسازی سلول) آسیب وارد می‌کنید.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن