سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۷
کد مطلب: 46802
۳

این چیز‌ها بر کارتان اولویت دارد؛حواستان باشد!

ترجمه از: پردیس بختیاری
این چیز‌ها بر کارتان اولویت دارد؛حواستان باشد!
اما بدانید که این سبک زندگی در درازمدت انگیزه شما را برای زندگی از دست خواهد. شما هر روز سر یک ساعت به یک مکان می‌روید و کار‌های ثابتی انجام می‌دهید، آیا در این شرایط حرفی جز کار برای اطرافیان تان دارید؟ آیا ذهن تان جز کار به چیز دیگری فکر می‌کند؟ خیر! شما باید انگیزه‌های بیشتری، جدا از کار، برای زندگی خود ایجاد کنید.

در ادامه چیز‌هایی را که مهمتر از کار شما می‌باشند، برایتان آورده ایم؛ بنابراین به بهانه کار، دور آن‌ها را خط نکشید.


خانواده
افرادی که خودشان را وقف کار می‌کنند، معمولا برای دیدار اطرافیانشان وقت کافی ندارد. مهم نیست که چقدر سر شما شلوغ است یا این که وقت خودتان را هم ندارید، شما در هر شرایطی باید برای خانواده تان زمان بگذارید. شاید ندانید، اما یکی از علت‌هایی که فرزندان در کلاس‌های درس افت می‌کنند، بی توجهی خانواده هایشان است. در واقع پدر و مادر این بچه‌ها به دلیل مشغله‌هایی که دارند، زمان کافی برای فرزندانشان نمی‌گذارند. شاید اگر آن‌ها بدانند که این کمبود‌ها می‌تواند آینده فرزندانشان را تحت تاثیر قرار دهد، هیچوقت کوتاهی نمی‌کنند. برقراری تعادل میان زندگی کاری و عاطفی کار ساده‌ای نیست، اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، رابطه شما با اعضای خانواده تان محکم تر، صمیمانه‌تر و بادوام‌تر خواهد شد که به تبع در روحیه شما نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

تغذیه
حتما برای شما هم پیش آمده که به دلیل مشغله کاری دور وعده‌های غذایی تان را خط بکشید، اما بدانید که تغذیه شما از کارتان به مراتب مهم است. اگر شما تغذیه سالمی نداشته باشید، خیلی زود انرژی تان را برای ادامه کار از دست خواهید داد. شما نه تنها باید وعده‌های غذایی تان را سر ساعت بخورید، بلکه باید به آنچه میخورید نیز اهمیت دهید. نکته‌ای که باید در تغذیه تان توجه کنید، تنوع است. بدین معنی که شما باید مواد غذایی گوناگون را در رژیم غذایی تان جای دهید تا بتوانید مواد غذایی مورد نیاز بدن تان را دریافت کنید. برخی از افراد به دلیل این که وقت لازم برای درست کردن غذا ندارند، به فست فود‌ها روی می‌آورند، در حالی که نمی‌دانند این نوع ماده غذایی مشکلات سلامتی، چون فشار خون، چاقی، مشکلات مغزی و ... را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین بهتر است که تحت هر شرایطی به تغذیه تان اهمیت دهید. برای میان وعده هایتان هم به جای مصرف تنقلاتی که هیچ ارزش سلامتی ندارند، میوه و سبزیجات مصرف کنید.

ورزش
کار کردن زیاد، بدن شما را خسته و فرسوده می‌کند. از این رو شما باید حداقل هفته‌ای ۲ بار برای بدن تان وقت بگذارید و به آن ورزش دهید. اگر دوست دارید که در طول روز احساس بهتری داشته باشید و به تبع بر طول عمرتان بیافزایید، حتما ورزش را در برنامه هفتگی تان جای دهید. نمی‌توان تاثیرات مثبت ورزش منظم را نادیده گرفت. فعالیت بدنی فواید زیادی دارد، به عنوان مثال وزن شما را کنترل می‌کنید، مانع بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و بالاتر از همه بر روحیه شما نیز تاثیر مثبتی دارد. حتما واجب نیست که به باشگاه بروید یا در کلاس‌های ورزش ثبت نام کنید، شما می‌توانید در پارک، خیابان یا حتی خانه تان هم فعالیت بدنی داشته باشید. بنابراین، خستگی کار را بهانه نکنید و به فعالیت بدنی تان اهمیت دهید.

روابط اجتماعی
آیا شما هم جزو افرادی هستید که به دلیل مشغله‌های کاری دور دوستان تان را خط می‌کشید؟ یا هر بار که میهمانی یا دورهمی ست، به بهانه کارتان دعوت دیگران را رد می‌کنید؟ شاید شما بتوانید به طور موقت بدون دوستان تان زندگی کنید، اما این اتفاق اگر در دراز مدت برایتان بیافتد، عواقب بدی از افسردگی و تنهایی گرفته تا گوشه نشینی و... برایتان به همراه خواهد داشت. فقط شما نیستید که کار می‌کنید، هر کسی در زندگی مشغله‌های خودش را دارد، اما با تمام این‌ها شما باید زمانی را برای دوستان تان کنار بگذارید. نه تنها شما با آن‌ها خوش می‌گذرانید، بلکه می‌توانید در مورد مشکلات و ناراحتی هایتان هم با آن‌ها صحبت کنید و از باری که بر دوش تان است، بکاهید.

زمان
زمان مهمترین دارایی ماست. اگر شما به هدف پول درآوردن، کل زمان زندگی تان را صرف کارتان کنید، یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های زندگی تان را از دست داده اید. متاسفانه، زمان چیزی ست که هیچگاه باز نمی‌گردد، بنابراین اگر زمان تان را به گونه‌ای سپری کنید که لذت اش را نبرید، در آینده‌ای نه چندان دور، زمانی که باز می‌گردید و به آنچه گذشت نگاهی می‌اندازید، جز پشیمانی هیچ نخواهید داشت؛ بنابراین سعی کنید که زمان تان را به گونه‌ای سپری کنید که از آن نهایت لذت را ببرید.

علاقه شخصی
هر فردی در زندگی علاقمندی‌های خاص خود را دارد، شما باید علاقمندی هایتان را بشناسید و در جهت پرورش آن‌ها قدم بردارید. مهم نیست که به چه چیزی علاقه دارید، خیاطی، آشپزیِ، نقاشی یا جواهرسازی... شما باید زمانی را برای آنچه به شما لذت می‌دهد، اختصاص دهید تا خستگی‌های کاری تان را به در کند. در واقع این علاقمندی‌های شماست که به زندگی تان هیجان می‌دهد و شما را زنده نگه می‌دارد، پس آن‌ها را نادیده نگیرید. اگر آن‌ها را نادیده بگیرید، در واقع خودتان را نادیده گرفتید.

ماجراجویی
آیا زندگی جز ماجراجویی ست؟ یاد بگیرید که به مسافرت بروید، با افراد جدید آشنا شوید، به دنبال کشف ناشناخته‌ها باشید، کتاب‌های جدید بخوانید... و در یک جمله، از تجربه اتفاقات جدید نهراسید. اگر شما همیشه داخل دیواری که به دور خود کشیده اید بمانید، لذت زندگی را تجربه نخواهید کرد. ماجراجویی شما را قوی تر، جسورتر و باهوش‌تر می‌کند. علاوه بر آن چشم‌های شما را به روی دنیای جدیدی باز می‌کند. آیا دوست دارید که همیشه داخل دایره محدودیت هایتان بمانید؟ آیا فکر نمی‌کنید که زندگی شما در چنین شرایطی کسل کننده می‌شود؟ بنابراین در کنار کار، فرصتی را برای ماجراجویی به خودتان بدهید. کسی چه می‌داند، شاید در همین ماجراجویی هاست که زندگی شما در مسیر تازه‌ای قرار می‌گیرد و غیرممکن‌ها برایتان ممکن می‌شود.

منابع: lifehack، oasdom
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم