سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ / ۰۷:۲۰
کد مطلب: 46818
۱

چه کسانی گرفتار شب ادراری می‌شوند؟

چه کسانی گرفتار شب ادراری می‌شوند؟
میگنا: دکتر علی ارغوانی متخصص داخلی گفت: نه تنها کودکان بلکه برخی از بزرگسالان هم از مشکل شب ادراری رنج می‌برند؛ شب ادراری یکی از مشکلات رایج در دوران پیری است و در بزرگسالان معمولا به علت بیماری‌های جانبی رخ می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه افرادی که از مشکل شب ادراری رنج می‌برند، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنند، گفت: پزشکان با بررسی سوابق پزشکی و آزمایش خون به علت اصلی شب ادراری پی می‌برند؛ شب ادراری از جمله بیماری‌های آزاردهنده است که تاثبر بدی در روحیه افراد دارد.
 

علل فیزیکی شب ادراری در کودکان بالای ۷ سال
این متخصص داخلی بیان کرد: اگر کودک بعد از ۷ سالگی همچنان شب‌ها کنترل ادرار خود را در خواب ندارد حتما به دنبال دلایل فیزیکی آن باشید؛ بیماری‌هایی مانند اسپینابیفیدا (بیماری مادرزادی نخاعی در کودک)، مننگوسل و مننگومیلوسل در کودکان می‌تواند علت بروز شب‌ادراری در دوره بزرگسالی باشد.

ارغوانی ادامه داد: کمبود ترشح هورمون ضد ادرار یکی از علائم شب ادراری است؛ کاهش این هورمون در بدن مانع برگشت مجدد مقادیری از آب به خون و دفع شدن بیش از حد آب از کلیه‌ها می‌شود و بیمار دچار شب‌ادراری خواهد شد، در بیماری دیابت بی‌مزه نیز چنین روندی را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: ۳ تا ۴ درصد افراد مبتلا به عقب‌ماندگی ذهنی دچار شب‌ادراری هستند؛ این بیماران همیشه احساس می‌کنند دچار لرزش مثانه هستند، عضلات مثانه انقباض‌های مهار نشده دارد که باعث می‌شود شب‌ادراری طول کشیده در بزرگسالان ایجاد شود، شب‌ادراری در مبتلایان به مثانه بیش‌فعال ۳ برابر بیشتر از جمعیت عادی است.

این متخصص داخلی تشریح کرد: کسانی که مثانه عصبی دارند، دچار مثانه کوچک و کم حجم هستند، ولی دیواره ضخیمی دارند و مانند مثانه طبیعی خاصیت کشسانی و نگهداری ادرار را ندارد؛ اختلال‌های روانی از دیگر دلایل شب ادراری است، وقتی فردی به‌طور ناگهانی دچار شوک روانی می‌شود، ممکن است استرس‌های ناشی از آن باعث شب‌ ادراری او شود.
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.