پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
کد مطلب: 46846
۱

جزئیات ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی

جزئیات ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی
میگنا: دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ توسط سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد. ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از روز دوشنبه ۱۹ فروردین ۹۸ آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ادامه دارد؛ البته تمامی فرایند ثبت‌نام به صورت اینترنتی به آدرس azmoon.medu.ir توسط داوطلبان انجام می‌شود و مدارس محل تحصیل داوطلبان در این خصوص هیچ مسئولیتی نخواهند داشت. کارت ورود به جلسه آزمون نیز ۵ روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و البته شرکت داوطلبان در جلسه آزمون بدون ارائه کارت ورود به جلسه ممنوع است.

آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸ در سراسر کشور به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.


* شرایط ثبت‌نام
ضوابط و شرایط عمومی ثبت‌نام داوطلبان شامل داشتن تابعیت ایرانی است و همچنین ضوابط و شرایط داوطلبان مدارس استعدادهای درخشان، داشتن حداقل معدل کل سالانه ۱۹ پایه هشتم در خرداد سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ است؛ البته دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند؛ پذیرش نهایی این دست از دانش‌آموزان در پایه دهم منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ مدارس استعدادهای درخشان مطابق ماده ۱۵ آیین‌نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی دوره اول متوسطه مصوب جلسه ۱۶ کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۴ مهر ماه ۱۳۹۷ است.

ضوابط و شرایط ثبت‌نام داوطلبان مدارس نمونه دولتی: تمامی دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند مجاز به ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند. البته به استناد بخشنامه شماره ۳۵۸۳ مورخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ملاک شرکت در آزمون ورودی، کسب حداقل معدل ۱۷ برای فارغ‌التحصیلان پایه نهم است.

در محدوده‌هایی که امکان ثبت‌نام در دو واحد آموزشی (دبیرستان‌های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه) وجود داشته باشد، دانش‌آموزان می‌توانند در فرم تقاضانامه ثبت‌نام هر دو اولویت را انتخاب کنند؛ رقابت علمی برای ورود به هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان شهر و شهرستان، بدون در نظر گرفتن منطقه یا ناحیه خواهد بود. همچنین دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ‌رو بودن در هر منطقه‌ای در سطح استان مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون هستند.



* مواد امتحانی تعداد و ضریب سؤالات آزمون
محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سؤالات «استعداد تحلیلی» «استعداد تحصیلی» است؛ ۲۰ درصد امتیاز آزمون مربوط به سؤالات استعداد تحلیلی و ۸۰ درصد آن مربوط به سؤالات استعداد تحصیلی است.
 

 
سؤالات استعداد تحلیلی به شیوه چهارگزینه‌ای (فقط با یک پاسخ درست) به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه‌یابی، طبقه‌بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می‌شود؛ طراحی این سؤالات عمدتا مبتنی بر محتوای کتب درسی نخواهد بود.

سؤالات استعداد تحصیلی به شیوه چهار گزینه‌ای (فقط با یک پاسخ درست) در سطح محتوای کتاب‌های درسی با تأکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارت‌های ۲ یا چند ماده درسی در برخی سؤالات، طراحی می‌شود؛ همچنین به ازای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک نمره منفی برای داوطلبان در نظر گرفته می‌شود و برای سؤالات بدون پاسخ، نمره‌ای منظور نخواهد شد البته چنانچه داوطلبی در سؤالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، یک نمره منفی برای او منظور خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند فایل دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ را دانلود کنند:

دستورالعمل آزمون دستورالعمل آزمونسال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ را دانلود کنند:

دستورالعمل آزمون دستورالعمل آزمون
 
مرجع : خبرگزاري فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.