جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۳
کد مطلب: 46852
۲
اعزام کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی به مناطق سیل زده شیراز

حضور روان شناس و روانپزشک در مناطق سیل زده

حضور روان شناس و روانپزشک در مناطق سیل زده
میگنا: دکتر علی اسدی، با اشاره به این که ایران جزو ده کشور بلاخیز دنیا است و حوادثی مانند سیل، زلزله، رانش زمین و آتش سوزی‌های گسترده از رویدادهایی هستند که هر ساله منجر به مرگ و میر و آسیب‌های جسمی و روانی هزاران انسان می‌شوند، افزود: این حوادث می‌توانند تنش روانی قابل توجهی برای بازماندگان ایجاد کنند و عوارض روانی جدی و دیرپایی را باقی گذارند.
 
وی افزود: این حوادث در مدت زمان کوتاهی ظاهر می‌شوند ولی تأثیری که بر روی زندگی افراد می‌گذارند طولانی مدت خواهد بود.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمات سلامت روان در مناطق سیل زده شیراز، گفت: بعد از اتمام ارائه خدمات به مهمانان نوروزی، ارائه خدمات سلامت روان در محل‌های سیل زده استان شیراز آغاز شد.

اسدی از جمله خدمات سلامت روان به سیل زدگان شیراز، به تشکیل ۱۵ تیم دو نفره متشکل از کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی و اعزام به دو منطقه سیل زده سعدی و نصرآباد، توزیع پمفلت های اطلاع رسانی در تمام منازل اشاره کرد.

وی به راه اندازی کلینیک تخصصی در مرکز خدمات جامع سلامت منطقه سیل زده و استقرار روانپزشک و روانشناس در این کلینیک در تمام ایام تعطیلات اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی به اهالی منطقه برای استقرار روانشناس در مرکز و تشویق مراجعه به روانشناسان از دیگر فعالیت‌ها در این مناطق بوده است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در ادامه افزود: در محله سعدی و نصر آباد شیراز به ۴۶۰ خانوار و ۱۶۲۹ نفر حمایت‌های روانشناختی اولیه ارائه شد و همچنین آموزش الزامی در خصوص نشانه‌های اضطراب را دریافت کردند که از این تعداد ۲۱۱ نفر نیاز به مداخلات روانشناختی داشتند که شناسایی شدند.

وی افزود: همچنین مقرر شده است در روزهای آتی برنامه ریزی برای ارائه خدمات برای آنان انجام شود.

اسدی تهیه استند و نصب در محله‌های سیل زده برای اطلاع رسانی از حضور روانشناس در مراکز، هماهنگی با شورای محل برای استقرار روانشناس در حسینه ها و پایگاه‌های محله‌های سیل زده و همچنین استقرار روانشناس در بیمارستان‌هایی که هنوز مجروحین حادثه بستری هستند به منظور ارائه خدمات روانشناختی اولیه به خانواده آنان را از دیگر خدمات تیم سلامت روان وزارت بهداشت برای سیل زدگان شیرازی عنوان کرد.
 
 
مرجع : وبدا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی