چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 24 Apr 2019
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۵
کد مطلب: 46872
۱

خواب آخر هفته کمبود خواب شما را جبران نمی‌کند

خواب آخر هفته کمبود خواب شما را جبران نمی‌کند
به گزارش تک‌تایمز، نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است که خواب آخر هفته نمی‌تواند کمبود خواب روزهای طول هفته را جبران کند.

براساس این پژوهش، خواب زیاد در آخر هفته نه تنها خستگی افراد را از بین نمی‌برد بلکه آنها در معرض چاقی و دیابت قرار می‌دهد.

محققان می‌گویند: جبران کمبود خواب در روزهای آخر هفته میل به خوردن مواد غذایی پرکالری را در افراد تقویت می‌کند و توانایی بدن آنها را برای تنظیم قندخون کاهش می‌دهد. به گفته کارشناسان علمی شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل مهم در کاهش میزان ساعات خواب افراد است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گزارش می‌دهد که تقریبا یک سوم از بزرگسالان در ایالات متحده، میزان توصیه شده برای خواب را (حداقل 7 ساعت در شب) رعایت نمی‌کنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

امروزه مراجعه به روان شناس براي مشاوره تبدیل به فرهنگ شده است
شناسایی افراد مبتلا به آسیب روانی با تحلیل صدای آنها
زندگینامه مشاهیر: علی اکبر شعاری نژاد
چربی خون بالا در 25 درصد از دانش‌آموزان ایرانی
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی