کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیگار کشیدن در دانشگاه منع قانونی دارد

باشگاه خبرنگاران , 17 فروردين 1398 ساعت 8:00

معاونت فرهنگی، اجتماعی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: از دانشجویان انتظار می‌رود در محیط دانشگاه سیگار نکشند، زیرا استعمال دخانیات در دانشگاه‌ها ممنوع است.


میگنا: اصغر واعظی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی پیرامون استعمال دخانیات دانشجویان در محیط دانشگاه اظهار کرد: استعمال دخانیات در دانشگاه از نظر قانونی ممنوع است. از دانشجویان انتظار می‌رود درمحیط دانشگاه قانون  را نقض نکنند. گا‌ه این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که دانشجویان، از این قانون مطلع نیستند. زیرا اطلاع رسانی در دانشگاه به خوبی اتفاق نمی‌افتد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مواجهه با مسائلی مانند رعایت عفاف و حجاب، ارتباط دختر و پسر و استعمال دخانیات ۲ گونه برخورد سلبی و ایجابی اتفاق می‌افتد؛ در برخورد سلبی که ساده‌ترین نوع برخورد است، با مانع‌تراشی جلوی اتفاق گرفته می‌شود، به عنوان مثال سیگار را از دست دانشجو گرفته و نگذاریم سیگار بکشد. لازم است تذکر نیز محترمانه اتفاق بیافتد، اما از آن مهم‌تر باید کار ایجابی انجام شود؛ کار ایجابی یعنی ما بتوانیم با شیوه‌ درست دانشجو را به این باور برسانیم که وقتی وارد محیط دانشگاه می‌شود چهار چوب دانشگاه را رعایت کند.

واعظی توضیح داد: با توجه به طیفی عظیم از مذاهب، اعتقادات، آداب و رسوم مختلف که وارد محیط دانشگاه و آموزش عالی کشور می‌شود، چه خانم و چه آقا باید پوششی در شان دانشگاه و ضوابط دانشگاه رعایت شود. زمانی که می‌خواهیم با هواپیما سفر کنیم از ما خواسته می‌شود در حین پرواز از استعمال دخانیات پرهیز کرده و تلفن همراه خود را خاموش کنیم، ما نمی‌توانیم ادعا کنیم تلفن همراه وسیله‌ شخصی من است و نمی‌خواهم آن را خاموش کنم، چرا که با سرپیچی از قانون باعث ایجاد مشکلاتی خواهیم شد. 

وی بیان کرد: قبول دارم در این زمینه‌ها نقایصی وجود دارد، نتوانسته‌ایم در ذهن و سلیقه دانشجویان که مخاطب ما هستند ایده‌ای را منتقل کنیم. دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، از فرهیختگان کشور محسوب می‌شوند. باید برای توضیح و تفهیم دانشجویان که با دانشگاه همراهی و قوانین را رعایت کنند شیوه‌ای درست به کارگرفته و تلاش کنیم بر نرم افزار ذهن دانشجو تاثیر بگذاریم، همچنین باید توجه داشته باشیم که راهکار‌ها همراه با حفظ کرامت انسانی اتفاق بیفتد.


کد مطلب: 46882

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46882/سیگار-کشیدن-دانشگاه-منع-قانونی

میگنا
  https://www.migna.ir