کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور 24 تیم روان شناسی برای ارایه خدمات تخصصی به سیل‌زدگان

فارس , 20 فروردين 1398 ساعت 0:01

در پی حادثه سیل شیراز، ۲۴ تیم شامل کارشناسان روان‌شناسی مراکز مشاوره بهزیستی شهرستان شیراز با دلجویی از سیل زدگان به آنها خدمات تخصصی و مشاوره رایگان ارائه کردند.


میگنا: در پی حادثه دلخراش سیل و جان باختن تعدادی از هموطنان در شیراز، با برنامه‌ریزی منظم و منسجم، ۲۴ تیم شامل کارشناسان روان‌شناسی مراکز مشاوره بهزیستی شهرستان شیراز در محل‌ اسکان سیل زدگان از جمله منازل، مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و ... حضور یافتند و با دلجویی از سیل زدگان به آنها خدمات مشاوره رایگان ارائه کردند.

تیم‌های جهادی تخصصی اورژانس اجتماعی، مشاوران مرکز ۱۴۸۰ و تیم تخصصی محب بهزیستی شهرستان شیراز در سیل شیراز حضور فعال داشتند.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با اظهار تاسف از حادثه به وقوع پیوسته به خبرنگار فارس می‌گوید: با تشکیل تیم‌های روان شناسی بیشتر و تعامل با سایر ادارات، سعی شد تا در برقراری امنیت و آرامش در بین آسیب دیدگان ناشی از سیل اقدام شود.

حمید آزرمی می‌افزاید: خدمات بهزیستی از روز وقوع این حادثه با خارج کردن مجروحین در دروازه قرآن با حضور مراکز تابعه آغاز شد و پس از آن نیز با ارائه خدمات تخصصی، توزیع غذای گرم، سبد غذایی، پوشاک، لوازم شوینده، شیرخشک، اسباب‌بازی، لوازم بهداشتی و اسکان آسیب‌دیدگان، اجرای برنامه شاد برای کودکان و تداوم یافته است.

وی اضافه می‌کند: به همت موسسات خیریه، مراکز تابعه، مهدهای کودک و ... پس از شستشوی کامل منازل به مددجویان تابعه لوازم ضروری منزل و کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل اهداء خواهد شد.

آزرمی با اعلام روش کمک مردمی از طریق بهزیستی عنوان می‌کند: از خیرین و نیک اندیشان دعوت می‌شود تا کمک‌های خود را به مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز واقع در کوی زهرا تحویل دهند و رسید دریافت کنند.

وی باور دارد: با مشارکت، همدلی و مدیریت توزیع لوازم و وسایل به سیل‌زدگان و آسیب دیدگان واقعی سیل سعی می‌شود تا شرایط عادی در محلات سیل زده حاکم شود.


حضور موثر در بحران
مدیر بهزیستی شیراز از حضور ستاد بحران بهزیستی شهرستان شیراز از روز اول وقوع سانحه تا ۱۲ فروردین جاری خبر می‌دهد و می‌گوید: کارشناسان مرکز مشاوره خصوصی تابعه بهزیستی شیراز در مناطق هماهنگ شده با ستاد بحران حضور فعال داشتند.
آزرمی می‌افزاید: ۸ تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان شیراز و صدرا در کمپ‌های اسکان موقت حضور فعال داشتند و 10 تیم محب نیز در کمپ‌های اسکان موقت به ارایه خدمات پرداختند.
 

وی با اشاره به آمار تهیه لوازم مورد نیاز سیل‌زدگان اظهار می‌کند: غذای گرم، پتو، تشک یک نفره، شیر خشک و ... توسط خیرین بهزیستی شیراز، موسسات خیریه ، مهدهای کودک و موسسات تابعه بهزیستی شیراز توزیع شد.
آزرمی اضافه می‌کند: نماینده ستاد بحران مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز در ستاد بحران شهرستان مستقر در فرمانداری حضور مستمر و بر مراکز شبانه روزی نظارت داشت.

مرهمی بر سعدی
دبیر ستاد بحران بهزیستی شهرستان شیراز نیز از ادامه بازدید از محله سعدی در 16 فروردین ماه خبر می‌دهد و به خبرنگار فارس می‌گوید: حضور مدیر بهزیستی شهرستان شیراز در جلسات مختلف قرارگاه سلمان مستقر در محله سعدی از زمان وقوع سیل حضور مستمر داشت.

محمدرضا جعفری ادامه می‌دهد: با حضور مستمر و شبانه روزی پایگاه خدمات اجتماعی سعدی سعی شده است تا در شناسایی افراد سیل زده، شناسایی مددجویان تابعه، دریافت و توزیع متناسب اقلام به سیل زدگان واقعی و ... اقدامات موثر به انجام برسد.

وی تاکید می‌کند: همدلی مردم و سازمان‌های مختلف در حادثه سیل اخیر شیراز و تداوم نظارت و کمک‌رسانی در حال حاضر قطعا مرهمی بر زخم آسیب‌دیدگان است تا بدانند که تنها نیستند و از عواطف تا نیازهای آنها مورد توجه قرار دارد.

*گزارش از مریم شمالیان
 


کد مطلب: 46907

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46907/حضور-24-تیم-روان-شناسی-ارایه-خدمات-تخصصی-سیل-زدگان

میگنا
  https://www.migna.ir