پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ / ۰۳:۰۱
کد مطلب: 46945
۱

حریم خصوصی همسر خود را رعایت کنید

حریم خصوصی همسر خود را رعایت کنید
میگنا: بیتا سرپولکی روانشناس و مشاور در خصوص تنها سفر رفتن یکی از زوجین و احترام به حریم خصوصی یکدیگر اظهار کرد: سوالی که به دلایل مختلف برای بسیاری از خانواده‌ها مطرح می‌شود و طبیعی است که بسته به شرایط خانواده پاسخ‌های مختلفی می‌توان برای این سوال وجود داشته باشد و تاثیر مسافرت تنهایی زوجین متناسب با شرایط خانواده، علت، زمان سفر، طول مدت، محل و ... متفاوت باشد.  اما نکته‌ای که قبل از پاسخ دادن به این سوال باید به آن توجه شود این است که نه تنها در این مورد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بلکه در سایر شئون خانواده نیز موثر است، موضوع حریم خصوصی زوجین است.

طبیعی است که انسان‌ها حتی متاهلین به زمان‌هایی برای خلوت و همچنین محدوده‌ای که تنها متعلق به خودشان باشد، نیاز دارند. موضوع حریم خصوصی توسط بسیاری از افراد متاهل پذیرفته شده نیست اگرچه ممکن است زوجین به شرایط از دست دادن حریم خصوصی خود تن در دهند، اما در این صورت نیز از دست دادن حریم خصوصی به صورت غیر مستقیم منشا برخی از مشکلات زوجین است.

نگاهی عمیق به معنی ازدواج ما را متوجه مفهوم تکامل شخصیت انسان با ازدواج می‌کند و این تکمیل شدن شخصیت لزوما به معنی تغییر شخصیت نیست. ازدواج به معنی از دست دادن استقلال نیست و رفتار‌های پسندیده و شخصیت انسانی قبل از ازدواج می‌بایست بعد از ازدواج نیز حفظ شده و تکامل یابد و عادات و رفتار‌های ناپسند نیز با رشد عقلی و ذهنی حتی در صورت مجرد بودن فرد می‌بایست از بین برود.

زندگی مشترک یعنی زندگی آزاد در کنار همسر، یعنی تصمیم گیری آزاد با احساس تفاهم و لحاظ کردن نظرات شریک زندگی است.

زوجین می‌بایست با آگاهی و شناخت کامل از نظرات و احساسات همدیگر در محیطی صمیمانه با تفاهم و به صورت آزاد بدون احساس جبر و فشار تصمیم گیری، برنامه ریزی و زندگی کنند. البته در این بین بهره گیری از عنصر گذشت به میزان کافی (نه زیاد و نه کم) نقش موثری در ایجاد محیطی آرام و بدون از تنش ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود حریم خصوصی و استقلال موجب افزایش اعتماد به نفس و رشد شخصیت زوجین شده افزود: این موضوع به نوبه خود در بقاء و استحکام خانواده موثر است.

مسافرت زوجین به تنهایی به دلیل و ضرورت کاری موضوعی است که زوجین می‌بایست با رعایت حریم خصوصی وبه صورت آزاد و مستقل به صورت مشترک، آزادانه و با تفاهم در خصوص ان برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

این روانشناس در نهایت خاطر نشان کرد: مسافرت زوجین به تنهایی هم موضوعی است که می‌بایست بسته شرایط خانواده، علت، زمان سفر، طول مدت، محل و ... می‌بایست توسط زوجین با لحاظ کردن موضوع حریم خصوصی به صورت منطقی و بدور از هرگونه پیش داوری در مورد آن تصمیم گیری شود.
 
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.