کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور 1600 مددکار، روان شناس و مشاور در مناطق سیل‌زده

25 فروردين 1398 ساعت 22:43

رئیس‌ سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: 1600 مددکار،‌ روان شناس و مشاور برای ارائه خدمات سلامت روان به آسیب‌دیدگان حادثه سیل در مناطق سیل‌زده حضور دارند.


میگنا: تقی رستم‌وندی در حاشیه صد و پانزدهمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع‌ خبرنگاران، اظهار داشت: جلسه امروز بدون حضور وزیر کشور برگزار شد و دلیل آن نیز حضور در مجلس برای پاسخگویی حادثه سیل اخیر بود.

وی ادامه داد: شورای اجتماعی امروز برگزار شد تا حادثه اخیر سیل را مورد بررسی قرار دهیم و نقاط قوت و نعمتی که بارش‌ها برای کشور داشت را بررسی کنیم و آسیب‌ها را نیز مجددا مورد بررسی قرار دهیم.

رستم‌وندی افزود: این حادثه موجب همبستگی ملی در کشور شد البته خسارت‌هایی را نیز به مردم، خانواده‌های آنها و افراد نیز وارد کرد و موجب شد بعضی از افراد اموال و دارایی‌های خود را از دست بدهند و موجب آسیب‌های روانی و اجتماعی برای آ‌سیب‌دیدگان شد.

معاون وزیر و رئیس‌ سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: در این خصوص وزارت بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی،‌ هلال‌احمر و اورژانس اجتماعی مداخله جدی کردند و از ابتدای بحران طبیعی تاکنون 1600 مددکار، مشاور و روانشناس را به خدمت گرفتند که در مناطق آسیب دیده خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی گفت: در حال حاضر خوزستان بیشترین نیاز را برای ارائه خدمات روان‌پزشکی دارد که در 10 شهر خوزستان به طور بسیار فعالی این روانشناسان حضور دارند.

رستم‌وندی ادامه داد: تاکنون 350 تشکل نیز از ابتدای بحران در مناطق آسیب‌دیده حضور پیدا کردند و به صورت منسجم و با برنامه‌ریزی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با دستگاه‌هایی که قصور و کوتاهی در حادثه سیل داشتند چه اقدامی می‌شود، گفت: قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده تشکیل شده است و کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته برآورد خسارت،‌کمیته بازسازی و نوسازی و دیگر کمیته‌ها را تشکیل داده است.

معاون وزیر و رئیس‌ سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، گفت: در کمیته‌های مختلف موضوعات مربوط به حادثه سیل به مرور زمان بررسی می‌شود و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی گفت: کمیته اجتماعی نیز طرح جامع بازتوانی و حفظ سلامت روان آسیب‌دیدگان را بررسی می‌کند و متاسفانه افراد و گروه‌هایی نیز می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و این حادثه را تبدیل به یک تنش اجتماعی کنند.
 
 


کد مطلب: 46950

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46950/حضور-1600-مددکار-روان-شناس-مشاور-مناطق-سیل-زده

میگنا
  https://www.migna.ir