سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۸
کد مطلب: 46993
۱

پذیرش 83 مقاله در پنجمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت نگر

پذیرش 83 مقاله در پنجمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت نگر
میگنا: دبیر علمی پنجمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت نگر گفت: با اعلام فراخوان این همایش، 128 مقاله از دانشگاه های کشور دریافت و از این تعداد 83 مقاله پذیرش نهایی شد.
 
سید عبدالوهاب سماوی افزود: روان شناسی مثبت هدف به جای تمرکز بر روی جنبه ناتوانی و ضعف ها، بر روی فضائل اخلاقی، نقاط مثبت و توانمندی های شخصیتی تمرکز دارد.

وی ادامه داد: اگرچه خواستگاه روان شناسی مثبت جوامع غربی است، اما به واسطه به الگوهای دینی و ارزشی کشور ما در حوزه های پژوهشی در دانشگاه ها با سبقه اسلامی استقبال می شود.

این دانشیار رشته روانشناسی تربیتی افزود: این نوع روانشناسی درحوزه های روان شناسی فردی، درمان، صنعت، اوقات فراغت توانسته اثرگذار باشد.

سماوی کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران روان شناسی مثبت، معرفی واثرگذاری اجتماعی این نوع روان شناسی به فعالان اجتماعی و مردم، توجه به حوزه درمان و مداخلات مثبت نگر در این حوزه را 3 برآیند مهم و نتیجه اصلی از این همایش عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در پنجمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت نگر حمید حقیقی، به ارائه مقاله خود را با عنوان 'فرصت ها و چالش خای روان شناسی و مداخلات مثبت نگر'، الهام رنجبری با مقاله تاثیرروانشناسی مثبت نگر بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی شهر بندرعباس' پرداختند.

همچنین مقاله هایی با عنوان 'آموزش حالت های روان شناختی روان شناختی مثبت و ایجاد معنای معنای زندگی در نوجوانان شهربندرعباس' توسط سامیه فولادی، 'بررسی تاثیر مشاوره جنسی مبتنی برقاطعیت برروابط زناشویی دانشجویان خانم متاهل دانشگاه سیستان و بلوچ' توسط ندا دستیار و مقاله 'نقش بهزیستی ذهنی مادر در کیفیت زندگی فرزندان' توسط ام البنین حامل ارائه شد.
 
 

در ابتدای این همایش رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان اظهار داشت: حوزه روان شناسی یکی از حوزه های بسیار مهم و در راستای ماموریت این دانشگاه است.

منوچهر ضیایی ادامه داد: هدف گذاری دانشگاه فرهنگیان فقط تربیت معلم تخصصی نیست بلکه هرمعلم علاوه براینکه متخصص در تدریس موضوعی خود باشد بتواند به عنوان مشاور تربیتی و دینی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ابراز داشت: اگر بپذیریم که هر دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان باید مشاور تربیتی برای مدرسه باشد که اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین نیز بیانگر همین موضوع است، حوزه روان شناسی نیز موضوع بسیار مهمی برای دانشگاه فرهنگیان محسوب می شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان افزود: تقویت و توسعه مرکزهای مشاوره و استقرار مشاوران در دانشگاه و بهره گیری از استادان جوان و توانمند برای تدریس درس های تعلیم و تربیت و روان شناسی از دیگر برنامه های این دنشگاه با رویکرد تربیتی و روان شناسی است.

ضیایی گفت: مشکلاتی که جامعه را با در حوزه اجتماعی و روانی درگیر کرده است، به طور یقین سهم دانشگاه فرهنگیان در حوزه آموزش و پرورش و رفع نگرانی های معلمان، دانش آموزان و والدین آنها حائزاهمیت است.

وی یادآور شد: ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان نسبت به دانشگاه های دیگر متمایز است و عموم فعالیت های پژوهشی انجام شده و درحال انجام با محوریت ارتقا تربیت معلم و سطح کیفی مسائل تربیتی معلمان فعلی و آینده است.

رییس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان همچنین گفت: 15 طرح پژوهشی این فرهنگیان ازسال 95 تا 97 به سفارش دستگاه های اجرایی با مشارکت استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه های در این استان انجام شد که کمک موثری در حوزه آموزش و پرورش بوده است.

ضیایی افزود: 2 طرح ملی نیز توسط اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در سال 96 به پایان رسید که مورد تقدیر سازمان مرکزی قرار گرفت و اخیرا نیز 2 طرح پژوهشی به سفارش آموزش و پرورش پذیرفته شده و مقدمات کار درحال انجام است. به گفته وی، در نیم سال تحصیلی 97-98 در کنار سایر انجمن های دانشجویی، چهار انجمن علمی دانشجویی نیز در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شده است.

در پنجمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت نگر حمید حقیقی، به ارائه مقاله خود را با عنوان 'فرصت ها و چالش خای روان شناسی و مداخلات مثبت نگر'، الهام رنجبری با مقاله تاثیرروانشناسی مثبت نگر بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی شهر بندرعباس' پرداختند.

همچنین مقاله هایی با عنوان 'آموزش حالت های روان شناختی روان شناختی مثبت و ایجاد معنای معنای زندگی در نوجوانان شهربندرعباس' توسط سامیه فولادی، 'بررسی تاثیر مشاوره جنسی مبتنی برقاطعیت برروابط زناشویی دانشجویان خانم متاهل دانشگاه سیستان و بلوچ' توسط ندا دستیار و مقاله 'نقش بهزیستی ذهنی مادر در کیفیت زندگی فرزندان' توسط ام البنین حامل ارائه شد.
مرجع : خبرگزاری ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .