شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
کد مطلب: 47022
۲

امروزه مراجعه به روان شناس براي مشاوره تبدیل به فرهنگ شده است

امروزه مراجعه به روان شناس براي مشاوره تبدیل به فرهنگ شده است
میگنا: دکتر محمد حاتمی در مراسم نهمین جایزه علمی دکتر محمد کاردان و نکوداشت استاد برجسته روان شناسی دکتر محمود منصور که در روز دوشنبه ۲ فروردین سال جاری در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، ضمن تشکر از خانواده دکتر کاردان برای برگزاری این مراسم، اظهار داشت: بنده در بدو ورودم به سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، ۲ طرح را به شورای مرکزی ارائه کردم. یکی از آن ها نکوداشت بزرگان روان شناسی و مشاوره کشور بود در آن آئین نامه پیش بینی کرده بودم که به بزرگان روان شناسی و مشاوره کشور، نشان روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران اعطا شود و سازمان نظام متولی آن باشد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، ادامه داد: دومین طرحی که بنده به شورای مرکزی سازمان نظام ارائه دادم، پیش بینی خانه روان شناسان و مشاوران بود.

حاتمی، تصریح کرد: باید موزه روان شناسی و مشاوره تاسیس کرد تا مردم، روانشناسان و مشاوران و دانشجویان با تاریخ روان شناسی و مشاوره کشور خصوصا پیش کسوتان آشنا شوند.

وی گفت: خدا رحمت کند مرحومه دکتر پریرخ دادستان را باید دانشجویان ما با چنین چهره هایی آشنا شوند، همچنین در این موزه بزرگان ما می توانند ساعاتی از هفته را به حضور در این موزه اختصاص دهند تا زمینه ملاقات این عزیران با علاقه مندان به روان شناسی و مشاوره فراهم شود.

حاتمی با بیان خاطراتی از دکتر کاردان، اظهار داشت: بنده درس روان شناسی اجتماعی را در دانشگاه تربیت مدرس با این استاد گرانقدر گذراندم. ایشان استادی ممتاز، صمیمی و انعطاف پذیر بودند.

وی افزود: در اولین روز حضور در کلاس احساس کردیم دکتر کاردان را سال ها می شناسیم. ایشان رحیم و رئوف بودند و رابطه خوبی با دانشجویان داشتند.

در سفری که به سوریه داشتم، در صحن حضرت زینب سلام الله علیها بطور تصادفی دکتر کاردان را ملاقات کردم ،در آن سفر از فضائل او و نحوه برخورد شان لذت بردیم.روحشان شاد امیدواریم به عنوان شاگرد دکتر کاردان نام او را زنده نگه داریم. دوست داشتم در این روز خجسته، دکتر منصور نیز حضور داشته باشند. آرزوی سلامتی برایشان داریم. دکتر منصور حق بزرگی به گردن ما دارند.

وی با بیان این که سخنرانیم در این مراسم به عنوان گزارش دانشجو به استادانم دکتر کاردان و دکتر منصور از وضعیت روان شناسی و مشاوره است.

وی افزود: در حال حاضر روان شناسی و مشاوره با دهه ۶۰ که در محضر استادان ارجمند دکتر کاردان و دکتر منصور بودیم متفاوت است. امروز بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در رشته های روان شناسی و مشاوره وجود دارد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، کشور، تصریح کرد: ملاحظه می کنیم دانشجویان رشته های پزشکی و مهندسی انصراف می دهند و روان شناسی و مشاوره می خواهند.

حاتمی، ادامه داد: استادان بزرگوار من، امروز مراجعه به روان شناس براي مشاوره تبدیل به فرهنگ شده است. نگرش مردم نسبت به روان شناسی و مشاوره تغییر کرده است. زحمات استادان دکتر کاردان و دکتر منصور نتیجه داده است.

وی افزود: تعداد متقاضیان و ظرفیت های پذیرش در رشته های روان شناسی و مشاوره افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر سازمان نظام روانشناسی ومشاوره به عنوان قدرتمندترین نظام صنفی کشور از هویت رشته های روانشناسی ومشاوره صیانت می کند که در منطقه بی نظیر است. این مرهون زحمات بزرگانی چون دکتر کاردان و دکتر منصور است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟