جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۵
کد مطلب: 47087
۱

نقش روانشناسان در ارتقای سلامت معنوی جامعه

نقش روانشناسان در ارتقای سلامت معنوی جامعه
میگنا: بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، همزمان با روز روانشناس دکتر محمدرضا غفارزاده رزاقی ضمن تبریک این روز به تمامی روانشناسان گفت: سلامت معنوی یکی از ابعاد بسیار مهم سلامت است و امروزه آنچه که با روح و روان، اعتقادات و اخلاقیات انسان‌ها سر و کار دارد، نقش بسیار مهمی در سلامت روان افراد دارد.

به گفته وی، روانشناسان نقش بی بدیلی در این ارتباط دارند و چنانچه مبتنی بر اعتقاد، باور عمیق و دلسوزی برای سلامت کامل انسان‌ها باشد، بطور معجزه آسا می‌تواند در تامین سلامت افراد عمل کند.

ارایه بیش از ۳۴۴۰۰۰ خدمت توسط گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت
رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی با اشاره به ارایه بیش از ۳۴۴ هزار خدمت توسط این گروه در سال گذشته، گفت: در سال گذشته با تلاش کارشناسان سلامت روان و رفتار این معاونت  ۳۴۴۱۰۲ خدمت به ۱۰۴۳۰۰ نفر ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: این خدمات شامل آموزش درخصوص اختلالات روانپزشکی، آموزش چهره به چهره مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، اعتیاد و سلامت اجتماعی بود.

آموزش مهارت‌های زندگی به بیش از ۹۵۰۰۰ نفر
غفارزاده با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی در سلامت جامعه اظهار داشت: کارشناسان این گروه کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را با حضور بیش از ۹۵۰۰۰ نفر برگزار کرده و آموزش‌های لازم درخصوص مدیریت خشم، مدیریت استرس، ارتباط موثر، خود آگاهی و... را به شرکت کنندگان ارایه دادند.

آموزش مهارت فرزندپروری به بیش از ۷۸۰۰۰ نفر
رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص آموزش مهارت فرزندپروری گفت: کارشناسان گروه به بیش از ۷۸۰۰۰ نفر از مراجعان آموزش‌هایی در مورد تقویت رفتار کودک، مشکلات رفتاری کودکان، شناخت موقعیت دشوار و... ارائه کردند.

غفارزاده رزاقی در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات همکاران این حوزه در راستای ارتقای سطح سلامت روانی، اجتماعی افراد جامعه اظهار داشت: امیدوارم با استعانت از خداوند متعال به عنوان سربازان عرصه سلامت روان بتوانیم نقش پر رنگی در تامین سلامتی مردم و گروه‌های هدف ایفا کرده و با ارتقای شاخص‌های این حوزه، گامی بلند در تحقق آرمان‌های حوزه سلامت روان این مرز و بوم برداریم.
 
مرجع : خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...