چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۲۲:۳۷
کد مطلب: 47104
۱

پیشگیری از خشونت نیازمند خدمات روان شناسی است

پیشگیری از خشونت نیازمند خدمات روان شناسی است
میگنا: دکتر نصراله عرفانی بیان کرد: امروزه مراکز روان شناسی و مشاوره جایگزین خدمات سنتی هستند که در نسل های گذشته افراد از بستگان دریافت می کردند.

وی اضافه کرد: هم اینک به علت بروز تغییر در جامعه، مردم از تجارب نسل بزرگسالان جامعه در فضای فامیلی محروم مانده اند بنابراین باید این فضای خالی را یک مجموعه تکمیل کند.


دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان اظهار داشت: خدمات مراکز روان شناسی و مشاوره جایگزین مناسبی هستند که باید این مراکز در زمینه های مختلف به ویژه شیوه های فرزند پروری دوره های آموزشی برگزار کند.

عرفانی درباره قتل طلبه همدانی گفت: رخداد چنین پدیده ای که ایجاد شگفتی کرده و موجب حیرت در جامعه می شود به طور حتم عوامل دارد که یکی از ابعاد آن مباحث روانشناختی است.

دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان احتمال داد: ویژگی های شخصیتی شخص از جمله اختلال شخصیت موجب بروز چنین پدیده ای شود چراکه این ویژگی های شخصیتی شکل گرفته و با ایجاد اختلال در فرد موجب بروز رفتار خشن شده است.

عرفانی بیان کرد: همچنین این رفتار می تواند ناشی از اختلال شخصیت نباشد بلکه برگرفته از یک بیماری روانی (سایکوز حاد) باشد.

وی توضیح داد: در این شرایط فرد به علت بیماری روانی، به صورت دفعی و ناگهانی تصمیم به انجام چنین رفتارهایی نادرست می گیرد.

دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان گفت: این بیماری می تواند تحت تاثیر مصرف داروهایی از جمله «آمفتامین ها» باشد.

عرفانی ادامه داد: مصرف این قبیل داروها موجب ایجاد توهم و هزیان شده و فرد کنترل رفتار خود را از دست داده که می تواند رفتار وی در این حالت عواقب ناگواری را رقم بزند.

دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان اظهار داشت: از زوایه دید جامعه شناختی باید به شرایط محیطی و نحوه تربیت این قبیل افراد توجه کرد. نباید موضوع قتل طلبه همدانی را تک بعدی تفسیر کرد بلکه این رویداد را باید از زاویه روانشناسی، جامعه شناسی، جرم شناسی، حقوقی، پزشکی و آموزشی بررسی کرد.

وی بیان کرد: مسائل و مشکلات درونی فرد موجب بروز این قبیل مشکلات نیز می شود بنابراین باید شیوه های تربیتی، نظام ارزشی و توانایی و مهارت های اجتماعی این قبیل افراد بررسی شود.

دانشیار روانشناسی تربیتی بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز این قبیل رخدادها را افزایش سطح آگاهی جامعه، آموزش شیوه تربیتی صحیح به خانواده ها و گسترش خدمات روانشناختی عنوان کرد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «مصطفی قاسمی» 46 ساله ظهر شنبه مقابل مدرسه حوزه علمیه آیت الله ملاعلی معصومی همدانی واقع در خیابان شهدا به ضرب 2 گلوله به قتل رسید. وی امام جماعت مسجد «حاج کربلایی علی» معروف به «حاج کبلعلی» واقع در امامزاده عبدالله همدان و مسئول سابق کتابخانه مدرسه آیت الله «دامغانی» بود.

پس از قتل این روحانی ابتدا چهار تن از همدستان و دوستان نزدیک قاتل دستگیر شدند سپس ساعت 4 و 25 دقیقه روز گذشته پس از 20 دقیقه درگیری مسلحانه قاتل به هلاکت رسید. هیاتی از سوی حضرات آیات عظام حسین نوری همدانی و لطف الله صافی گلپایگانی در منزل روحانی همدانی حضور یافتند.

آیین تشییع پیکر این طلبه روز گذشته با حضور خیل عظیمی از مردم دارالمومنین و مسئولان برگزار شد.
مرجع : خبرگزاری ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!