کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور مطرح کرد:

تشخیص و ارزیابی؛ فاکتورهای مهم برای روان شناسان

خبرگزاري برنا , 14 ارديبهشت 1398 ساعت 16:31

رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: ارزیابی برای تشخیص توسط روانشناسان بر چهار مولفه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی استوار است و اگر مراجعه کننده (کیس) نیاز به درمان داشت به روانپزشک ارجاع داده می شود.


ميگنا: مرکز خدمات روان شناسي و مشاوره "آویسا" با مجوز رسمی از اداره کل بهزیستی استان اصفهان از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هم با نام "نفس" مجوز گرفت.

رییس سازمان نظام روانشناسی در جلسه افتتاح مرکز مشاوره "نفس" با اشاره به تاسیس 850 مرکز روان شناسي و مشاوره در سطح کشور اظهار کرد: این مراکز با کار گروهی و بهره گیری از روان شناسان متعهد در گرایش های مختلف با نگاه سلامت محور به یاری جامعه می شتابند.  

دكتر محمد حاتمی افزود: ارزیابی برای تشخیص توسط روان شناسان بر چهار مولفه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی استوار است و اگر مراجعه کننده (کیس) نیاز به درمان داشت به روانپزشک ارجاع داده می شود.

وي با تاکید بر تسلط متخصصان روان بر رویکردهای روان شناسی تاکید کرد: روان شناسان باید با چند رویکرد آشنا و حداقل بر یک رویکرد مسلط باشند تا بتوانند در تشخیص موفق ظاهر شوند و درمانی صحیح را پیش بگیرند.

رئيس سازمان نظام روان شناسي ادامه داد: گاهی تشخیص در درمان با مداخله همراه است و می تواند موجب تغییر در زندگی فردی و اجتماعی بیمار شود.

وي با تاکید بر تسلط روان شناسان بر حیطه های روانی تصریح کرد: در موقع درمان کلینکی تسلط بر مباحث تئوری لازم است و روند تشخیص را تسهیل و لذت بخش می کند.

حاتمی با تجلیل از زنده یاد دکتر دادستان تاکید کرد: همواره از سرمایه ونعمت وجود و حضور پیشکسوتان بهره مند شوید و از آنها بخواهید تجربیاتشان را با شما در میان بگذارند.

این دانشیار گروه روان شناسی دانشگاه خوارزمي بیان کرد: حتی برای یک مورد مراجعه کننده هم پرونده تشکیل دهید و این اعتماد را همواره به مخاطبتان بدهید که امین او هستید و اطلاعات او را مگر در موارد قضایی فاش نکنید.

وی افزود: روان شناسان می توانند از خطوط قرمز عبور کنند؛ اما همواره رازنگه داری و امانت در شنیده ها باید درنظر گرفته شود مگر آنکه مراجعه کننده خطری برای خود و دیگری ایجاد کند و فاش کردن اطلاعات می تواند مانع از آسیب های جدی شود.

این روانشناس پیشکسوت با تاکید بر تسلط روان شناسان بر تشخیص و ارزیابی گفت: در بسیاری از مواقع پس از تشخیص متوجه می شویم که درمان مراجعه کننده کار ما نیست و باید به همکاران متخصص در آن حوزه ارجاع داده شود که این امر بسیار مهم است وباید رعایت شود که ارجاع یک فن است.

محمد حاتمی ضمن آرزوی موفقیت برای مراکز مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره تصریح کرد: روان شناس نباید منتظر مراجعه مردم باشد بلکه باید در دل اجتماع مردم را ترغیب به استفاده از این مراکز تخصصی شود که برای نیل به این هدف می توان از پتانسیل فرهنگسراها بهره گرفت.
 
 


کد مطلب: 47118

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47118/تشخیص-ارزیابی-فاکتورهای-مهم-روان-شناسان

میگنا
  https://www.migna.ir