پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۳
کد مطلب: 47157
۱

فدراسیون ها، روان شناسی ورزشی را برای المپیک2020 جدی بگیرند

میگنا: عباسعلی گائینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: فدراسیون ها باید با برگزاری دوره های آموزشی در زمینه روانشناسی ورزشی، مسائل انگیزشی و روانی را برای افزایش حداکثری کارایی ورزشکاران آموزش دهند.

وی اضافه کرد: از الان تا زمان آغاز مسابقات المپیک توکیو، زمان مناسبی باقی مانده است که باید از این روزها به اندازه کافی بهره برد. وی اضافه کرد: تغذیه درست، خواب کافی و تمرین مناسب، سه ضلع اصلی موفقیت ورزشکاران به شمار می رود و موضوع روانشاسی ورزشی به نوعی زیربنای این سه ضلع است.

این پژوهشگر، خواب کم یا خواب در زمان نامناسب را یکی از چالش های کنونی مردم از جمله ورزشکاران دانست و افزود: کاهش شدید توانایی ها، رفتارهای نامناسب، پرخاشگری و ارائه نکردن تکنیک های مناسب از مشکلاتی است که سبب خواب ناصحیح می شود که این نکته مهم از چشم ورزشکاران و مربیان ما دور مانده است.

گائینی به ضرورت کسب تعداد بیشتر سهمیه در رشته های مختلف نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا باید تلاش کرد، البته حضور نمایندگان کشورمان که شانس زیادی برای مدال آوری دارند باید مد نظر قرار بگیرد. استاد دانشگاه تهران افزود: برای ورزشکارانی که در آوردگاه المپیک حضور می یابند باید بطور ویژه برنامه ریزی کرد که فقط به حضورشان خلاصه نشود و کسب سکو نیز هدف اصلی باشد.

این محقق با اشاره به اهمیت بُعد همگانی ورزش اظهار داشت: تشویق مردم به ورزش باید روز به روز بیشتر شود و همه ما باید فعالیت بدنی را جدی بگیریم و به اطرافیان خود نیز توصیه کنیم.

المپیک تابستانی2020 از تاریخ 24 ژوئیه(3 مرداد 1399) تا 9 اوت سال 2020(19مرداد 1399) به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد و پس از آن رقابت های پارالمپیک در این شهر برگزار می شود. بازی‌های المپیک تابستانی 1964 نیز در همین شهر برگزار شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن