کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ زودرس با افراط در نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی

خبرگزاري ايرنا , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 12:12

نتیجه یک تحقیق جدید نشان داد که افراط در نوشیدن آبمیوه‌های 100 درصد طبیعی خطر مرگ زودرس را تا 42 درصد افزایش می‌دهد.


ميگنا: بر کسی پوشیده نیست که نوشیدنی های حاوی شکر برای سلامتی مضر بوده و چاق کننده اند اما برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که آبمیوه‌های 100 درصد طبیعی انتخاب سالمی هستند، فرضیه ای که چندان صحت ندارد.

نتایج تحقیقات جدید محققان نشان داد که اگرچه شکر موجود در آبمیوه های طبیعی، مصنوعی و افزودنی نیست اما افراط در نوشیدن این آبمیوه‌ها به اندازه نوشیدنی‌های شیرین شده برای بدن مضر بوده و خطر مرگ زودرس را تا 42درصد افزایش می دهد.

محققان به مدت 6 سال پرونده‌های مرگ و پرسشنامه‌های عادات غذایی 13 هزار نفر با سن بالای 45 سال را بررسی کرده و دریافتند که خطر مرگ زودرس در افرادی که 10 درصد یا بیشتر از کالری روزانه خود را از نوشیدنی‌های حاوی شکر دریافت می کنند، 14 درصد بیشتر است و مصرف هر مقدار اضافی خطر مرگ را 24 درصد افزایش می دهد.

مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های حاوی شکر مقاومت به انسولین را افزایش داده و باعث انباشت چربی دور کمر می شود که برای سلامتی خطرناک است. به توصیه محققان، نباید بیش از 4 تا 8 اونس (حدود نیم لیتر) در روز آبمیوه نوشید.

توصیه پزشکان در مورد کودکانی که آبمیوه می نوشند نیز این است که ضمن کاستن از میزان مصرف، آبمیوه‌های آنها با افزودن آب رقیق شود.

بهترین گزینه استفاده از خود میوه به جای آب آن است، یک سیب یا پرتقال سرشار از فیبر و مواد مغذی دیگر است که نمی توان آن را با مصرف آبمیوه به دست آورد.


کد مطلب: 47264

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47264/مرگ-زودرس-افراط-نوشیدن-آبمیوه-های-طبیعی

میگنا
  https://www.migna.ir