کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی باید دارای مهدکودک شوند

خبرگزاری خانه ملت , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 21:53

کمیسیون فرهنگی مجلس تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی را مکلف کرده که در محل خدمت کارکنان خود یا نزدیک به آن مهدکودک راه‌اندازی کنند.


میگنا: احد آزادی‌خواه در تشریح نشست روز یکشنبه، 22 اردیبهشت ماه کمیسیون فرهنگی مجلس ، گفت: ماده ارجاع‌شده از طرح مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی از صحن علنی مجلس به کمیسیون بررسی، اصلاح و تصویب شد که بر اساس آن، اقدامات مرمت و احیاء (تعمیرات اساسی) و استفاده از املاک تاریخی ـ فرهنگی ثبت‌شده و واجد ارزش تاریخی ـ فرهنگی واقع در بافت‌های تاریخی مصوب موضوع این قانون در صورت استقرار فعالیت‌های مجاز (مطابق با ضوابط میراث فرهنگی) از تخفیف صد درصدی کلیه هزینه‌های عوارض و ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری (جامع، تفصیلی و سایر طرح‌های مصوب) برخوردار می‌شوند.


بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی پایان یافت  
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این جلسه مواد باقیمانده از طرح جمعیت و تعالی خانواده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بر اساس ماده ۴۰ این طرح، کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است و حوزه های علمیه خواهران مکلفند در محل خدمت کارکنان خود یا نزدیک به آن از طریق مشارکت بخش خصوصی اقدام به راه اندازی و تامین مهدکودک نمایند؛ همچنین در تبصره این ماده آمده است مهد کودک باید مجهز به امکانات نگهداری از شیرخواران و کودکان زیر ۵ سال باشد.

به گفته وی، تخصیص ردیف‌های اعتباری مناسب در بودجه‌های سنواتی و الزام دستگاههای اجرایی نسبت به بازنگری مقررات و آیین نامه های مرتبط در جهت افزایش فرزندآوری و تهیه آیین نامه اجرایی و تصویب آن در هیئت وزیران از مفاد دیگر مواد این طرح بود که به تصویب رسید.
 


کد مطلب: 47271

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47271/تمام-دستگاه-های-اجرایی-دولتی-غیردولتی-باید-دارای-مهدکودک-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir