کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بعد از فوت والدینم، خیلی ترسو شده‌ام!

روزنامه خراسان , 30 ارديبهشت 1398 ساعت 15:11

هم اکنون نیاز دارید روی توانمندی‌های خود کار و آن‌ها را قوی کنید. توانمندی‌های شما به افزایش اعتماد به نفس تان کمک می‌کند


طرح مساله:  29 ساله‌ام و دارای مدرک تحصیلی دیپلم. سر کار می روم. پدر و مادرم را از دست دادم. بعد از آن تنها و افسرده شدم. چه کار کنم؟ تازگی خیلی ترسو شده‌ام و اعتماد به نفسم هم پایین آمده است.
 
پاسخ:
اولین موضوعی که در پیامک‌تان مطرح کرده‌اید، از دست دادن پدر و مادرتان است و درک می‌کنم از دست دادن پدر و مادر سخت است. شما نگفته‌اید از فوت آنان چند وقت می‌گذرد. احتمالا احساس تنهایی و افسردگی بعد از فوت آنان ایجاد یا بیشتر شده که این کاملا طبیعی است ولی اگر یک سال از فوت آنان گذشته و همچنان احساس و خلق شما تغییر نکرده، مهم است که به آن بپردازید و آن را حل و فصل کنید. توجه کنید که احساس‌های شما مانند حلقه‌های زنجیر به هم متصل است و در پی هم می‌آید. همان طور که گفتید احساس تنهایی، افسردگی و ترسی که در شما به وجود آمده، باعث شده است تا اعتماد به نفس تان هم پایین بیاید.
 
 
  توصیه هایی برای حل مشکلات تان
هم اکنون نیاز دارید روی توانمندی‌های خود کار و آن‌ها را قوی کنید. توانمندی‌های شما به افزایش اعتماد به نفس تان کمک می‌کند. نیاز است برای کم شدن ترس‌های‌تان با آن‌ها مواجه شوید و آن‌ها را به تدریج برطرف کنید. انجام این کارها به مرور احساس شما را بهتر می کند. درباره افسردگی تان باید ارزیابی عمیق‌تری توسط یک روان‌شناس بالینی یا روان پزشک انجام شود. شاید نیاز باشد مدتی از دارو استفاده و در کنار آن مشاوره‌های روان‌شناختی دریافت کنید تا خلق‌تان بهتر شود. درباره کم شدن احساس تنهایی به این فکر کنید که برای آن چه کارهایی می‌توانید انجام دهید. به طور مثال این که مشغول کار هستید، خیلی کمک کننده است ولی به نظر کافی نمی‌رسد و نیاز است کارهای بیشتری انجام دهید.
 

نویسنده : احترام اسماعیل زاده -روان شناس عمومی
 
 
 
 


کد مطلب: 47281

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47281/بعد-فوت-والدینم-خیلی-ترسو-شده-ام

میگنا
  https://www.migna.ir