کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرهنگیان می‌توانند تا ۳۵ سال ادامه خدمت دهند

باشگاه خبرنگاران , 31 ارديبهشت 1398 ساعت 23:23

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید، هجده هزار ورودی دانشجو معلم و ماده ۲۸ و ۳۵۰۰ سرباز معلم وارد آموزش‌وپرورش خواهند شد.


میگنا: علی الهیار ترکمن با اشاره به ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار کرد: روال بازنشستگی فرهنگیان مطابق سنوات قبل است و در صورت تمایل اشخاص و نیاز دستگاه با رعایت شرایط سنی، همکاران می‌توانند تا ۳۵ سال ادامه خدمت دهند.
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی برای مهرماه ۹۸شروع‌شده است، گفت: شمار فارغ‌التحصیلانی که به ما می‌پیوندند، حق‌التدریس‌ها، رسمی و پیمانی‌ها، سرباز معلم‌ها و خرید خدماتی‌ها نیز مشخص است و بر اساس سازوکار‌ها به تفکیک هر استان جلساتی برگزار و موارد را مطرح می‌کنیم که با بررسی‌های انجام‌شده برای مهرماه ۹۸، هجده هزار ورودی دانشجو معلم و ماده ۲۸ و ۳۵۰۰ سرباز معلم خواهیم داشت.

با کمبود نیرو مواجه نخواهیم شد
وی افزود: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته‌شده در مهرماه با کمبود نیرو مواجه نخواهیم شد و با ظرفیت موجود سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد.

ارائه ۵۵هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی
الهیار ترکمن تصریح کرد: درخواست ۵۵هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی ارائه کرده‌ایم. در مجوز‌های استخدامی، نیاز‌های میان‌مدت و بلندمدت را هدف قرار می‌دهند و ما در راستای اهداف میان‌مدت درخواست استخدامی ارسال می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در ادامه اضافه کرد: سال گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق، معاونان و مدیران مدارس را ملزم به تدریس کرده بودیم که امسال مدیران مدارس از الزام به تدریس خارج شدند و فقط برای معاونان الزامی گذاشته‌شده که امیدواریم در ادامه کار بتوانیم آن‌ها را نیز از این طرح خارج کنیم تا به کار‌های اداری مدرسه و ساماندهی آن بپردازند.
 
 
 


کد مطلب: 47297

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47297/فرهنگیان-می-توانند-۳۵-سال-ادامه-خدمت-دهند

میگنا
  https://www.migna.ir