جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۲
کد مطلب: 47325
۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آماده راه‌اندازی بخش روان شناسی در بیمارستان قدیم اهر هستیم

آماده راه‌اندازی بخش روان شناسی در بیمارستان قدیم اهر هستیم
میگنا: دكتر محمدحسین صومی ظهر امروز جمعه در بازدید از ساختمان بیمارستان قدیم اهر و ستاد فعلی شبکه بهداشت و درمان در حریم بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز سعی می‌کند تا بر اساس اعتقادات و شرعیات در زمین‌های وقفی حتی‌الامکان نیت واقف را عملی کند، اظهار داشت: اصلی‌ترین نیت واقف زمین بیمارستان قدیم اهر استفاده برای امور درمانی بوده و در این میان که پیگیری می‌کنیم هدف‌مان تملک زمین ساختمان نیست.


وی بر لزوم تبدیل وضعیت ساختمان بیمارستان قدیم اهر از مدرسه به مرکز درمانی با هدف عمل به نیت واقف زمین این بیمارستان تاکید کرد و افزود: ما قصد نداریم سند بیمارستان قدیم اهر را مالکیت جمعیت هلال‌احمر درآورده و به مالکیت دولت درآوریم بلکه پیشنهاد می‌کنیم تا به جای استفاده از بخش‌های این ساختمان به عنوان مدرسه با مشارکت همدیگر بخش روان شناسی و روان‌درمانی راه‌اندازی کنیم.


صومی در ادامه با ذکر این‌که تنها بیمارستان قدیم اهر نیست که جهت بهره‌برداری خارج از حیطه درمان واگذار شده بلکه در اکثر شهرهای آذربایجان شرقی بیمارستان‌های قدیمی واگذار یا مخروبه مانده‌اند، ابراز داشت: بیمارستان قدیمی اهر، شبستر، هشترود در سال ۸۴ واگذار شده‌اند که اکثر این بیمارستان‌ها نه در بخش درمان استفاده می‌شوند و نه مرمت شده‌اند، از این‌رو هیچ‌گاه اصرار بر تملک زمین بیمارستان‌های قدیمی از جمله بیمارستان قدیم اهر نکرده‌ایم بلکه تاکید داریم به نحو احسن استفاده شود.

 


آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب‌الدین همت جمعی دستگاه‌های استانی را می‌طلبد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بابیان اینکه آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری نیازمند همت دستگاه‌های استانی و شهرستانی است، گفت: در سال‌های گذشته قصد این بود تا در محوطه فعلی شبکه بهداشت و درمان اهر احداثاتی داشته باشیم ولی به لحاظ موقوفه بودن و در راستای مشارکت در آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری از احداث ساختمان صرف‌نظر کردیم.

وی تصریح کرد: از سرمایه‌گذاری در زمین‌های موقوفه (محوطه فعلی شبکه بهداشت و درمان اهر) نظر مثبتی نداریم و به همین دلیل احداثات جدید را در این مجموعه پیگیری نکردیم.

صومی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای مشارکت در آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری خبر داد و گفت: به آقای فرماندار پیشنهاد می‌کنم تا هیأتی را برای پیگیری آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری تشکیل دهند تا با همفکری و همکاری بتوانیم در این زمینه اثرگذار شویم.
 

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه سخنان خود خطاب به شهردار اهر گفت: با همکاری شورای شهر کمی همت کنید و برای تغییر در سیمای شهر اهر قدم‌هایی بردارید، بنده هر روز که به یکی از شهرستان‌های استان می‌روم به وضوح می‌بینیم تمامی شهرها در حال تغییر هستند غیر از اهر، ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که شهر اهر این‌قدر مظلوم مانده است.

گفتنی است، در بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاونین و فرماندار اهر، رئیس شورای شهر، شهردار از ساختمان بیمارستان قدیم اهر و ستاد فعلی شبکه بهداشت و درمان در حریم بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهر در خصوص مسائل مطرح شده نکاتی را بیان کردند.
 
 
مرجع : خبرگزاري مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ