کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درمان روانی با روش «درمان در جیب»

ايسنا , 12 خرداد 1398 ساعت 15:12

محققان بیمارستان مک لین آمریکا، اپلیکیشنی برای تغییر عادات روحی نادرست بدون مراجعه به متخصص طراحی کردند.


ميگنا: به گزارش نیوز، این برنامه ساده که  CBM-I نام دارد احساسات افراد در موقعیت‌های مختلف را بر اساس اختلالات مختلف روانی شناسایی می‌کند. در این تحقیق روش‌های درمانی چندین اختلال روانی و چگونگی درمان آن در منزل مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
 
محقق این تحقیق، دکتر کورتنی بورد مدیر آزمایشگاه تحقیق و آموزش شناختی و تاثیرگذاری مک لین (CARE)  اظهار کرد: روش درمان با CBM-I رفع عادت‌های روانی ناشی از اختلالات روانی است که در بسیاری از بیماری‌ها ایجاد می‌شود.  
 
یکی از روش‌های درمانی در این اپلیکیشن گفت‌وگو است که از طریق آن اشتباهات و احساسات نادرست تصحیح می‌شود.
 
وی گفت: افراد روزانه درگیر احساسات خود هستند و تشخیص صحیحی از نوع احساس خود ندارند و در نتیجه این تشخیص نادرست موجب اضطراب و یا افسردگی می‌شود که با کمک این اپلیکیشن افراد تصور واقعی از احساس خود را می‌یابند.
 
نتایج این تحقیق نشان داد عملکرد CBM-I در بیماران حاد روانپزشکی موثر و بیماری آنان بهبود یافت. بسیاری از بیماران اعلام کردند که CBM-I به تقویت مراقبت‌های اولیه (CBT) کمک کرده است.
 
وی در ادامه افزود: با استفاده از برنامه گوشی‌های هوشمند می‌توانیم CBM-I را به تعداد زیادی از افراد ارائه دهیم تا بتوانند مهارت‌های جدید را تمرین و عادت‌های ذهنی سالم ایجاد کنند. با این روش عادات منفی خود به خود حذف خواهد شد.
 
افراد تحت درمان می‌توانند پس از ترک بیمارستان از این برنامه استفاده کرده و نتایج درمانی مشابه آن در مقایسه با درمان حضوری را مشاهده کنند.
 
محقق این تحقیق اظهار کرد: این روش درمانی را می‌توان « درمان جیبی » نامید، چون مراقب درمانی شما همیشه همراه شما خواهد بود.
 
نتایج این تحقیق در نشریه Behavior Therapy منتشر شده است. 


کد مطلب: 47396

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47396/درمان-روانی-روش-جیب

میگنا
  https://www.migna.ir