بررسی رابطه یادگیری سازمانی با فرهنگ کارآفرینانه در یک پایان نامه
میگنا: یاسمن یزدانپناه دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی فرهنگی در دانشگاه هنر اصفهان به "بررسی رابطه فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی با گرایش کارآفرینانه (مورد مطالعه: شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی شهر اصفهان) " پرداخت.
این پژوهش به بررسی رابطه فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی با گرایش کارآفرینانه در شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی شهر اصفهان در سال ۱۳۹۶-۱۳۹۷ پرداخته است.
هدف از انجام این پژوهش بررسی فرهنگ کارآفرینانه شرکتهای دانش بنیان، یادگیری سازمانی و گرایش کارآفرینی کارکنان و در نهایت تعیین رابطه فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی با گرایش کارآفرینانه در شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی شهر اصفهان است.
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرد آوری دادهها از نوع توصیفی- همبستگی است. در این پژوهش تعداد ۴۸۱ شرکت دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انتخاب و مطالعه بر رروی آنها انجام شد.
راهبرد نمونه گیری از نوع تصادفی - ساده انتخاب شد که با استفاده از فرمول کوکران ۹۱ شرکت به عنوان حجم نمونه برای بررسی انتخاب شدند و برای اطمینان بیشتر ۱۰۰ شرکت مورد مطالعه قرار گرفت.
یافتههای حاصل از این تحقیق نشان داد که بین ابعاد و شاخصهای فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی و گرایش کارآفرینانه رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.
بنابراین تمام فرضیههای پژوهش تأیید شده و مدل نهایی پژوهش ارائه شده است.
این پایان نامه با راهنمایی محمد تقی طغرایی در دانشگاه هنر اصفهان دفاع شد.
این پژوهش به بررسی رابطه فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی با گرایش کارآفرینانه در شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی شهر اصفهان در سال ۱۳۹۶-۱۳۹۷ پرداخته است.
هدف از انجام این پژوهش بررسی فرهنگ کارآفرینانه شرکتهای دانش بنیان، یادگیری سازمانی و گرایش کارآفرینی کارکنان و در نهایت تعیین رابطه فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی با گرایش کارآفرینانه در شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی شهر اصفهان است.
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرد آوری دادهها از نوع توصیفی- همبستگی است. در این پژوهش تعداد ۴۸۱ شرکت دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انتخاب و مطالعه بر رروی آنها انجام شد.
راهبرد نمونه گیری از نوع تصادفی - ساده انتخاب شد که با استفاده از فرمول کوکران ۹۱ شرکت به عنوان حجم نمونه برای بررسی انتخاب شدند و برای اطمینان بیشتر ۱۰۰ شرکت مورد مطالعه قرار گرفت.
یافتههای حاصل از این تحقیق نشان داد که بین ابعاد و شاخصهای فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی و گرایش کارآفرینانه رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.
بنابراین تمام فرضیههای پژوهش تأیید شده و مدل نهایی پژوهش ارائه شده است.
این پایان نامه با راهنمایی محمد تقی طغرایی در دانشگاه هنر اصفهان دفاع شد.
مرجع : ایسنا