پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
کد مطلب: 47528
۰

میانگین سنی اعضای هیأت علمی دانشگاه به ۵۰ سال کاهش یافت

میانگین سنی اعضای هیأت علمی دانشگاه به ۵۰ سال کاهش یافت
به گزارش میگنا دکتر سیداحمد معتمدی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به اصلاح هرم اعضای هیأت علمی به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد و گفت: این برنامه از سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و اساتید عملکرد خوبی در این حوزه داشته‌اند. در حال حاضر نیز هرم اعضای هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر بهبود یافته است و تعداد ۱۱۷ عضو هیأت علمی جدید طی سال‌های اخیر در دانشگاه جذب شده‌اند.


وی در ادامه تصریح کرد: همچنین ۱۳۱ پرونده تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی داشتیم و هر ۱۵ روز یک بار شورای جذب دانشگاه برگزار می‌شود تا اساتید دغدغه تبدیل وضعیت نداشته باشند.

دکتر معتمدی گفت: در دانشگاه امیرکبیر حدود ۱۰۰ عضو هیأت علمی طی این سال‌ها بازنشسته و یا فوت شده‌اند که در ازای این اساتید جذب جدید داشته‌ایم. بر اساس آمارهای موجود میانگین سنی اعضای هیأت علمی دانشگاه پایین آمده و اکنون به ۵۰ سال رسیده است که این امر به دلیل جذب اعضای هیأت علمی جدید در دانشگاه است.

وی در خصوص تعداد نخبگان دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: دانشجویان مشمول تسهیلات بنیاد ملی نخبگان این دانشگاه در سال ۹۳ حدود ۴۸ نفر بودند که این رقم در سال ۹۷ به ۱۱۰ نفر رسیده است. در حال حاضر این دانشگاه ۱۲ هزار و ۴۱۴ دانشجو فعال دارد که تعداد دانشجویان فعال در مهرماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر بود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ۱۰ الی ۱۲ درصد دانشجویان این دانشگاه در پردیس خودگردان تحصیل می‌کنند که این آمار نسبت به دیگر دانشگاه‌ها بسیار کم‌تر است و به نوعی توازن در پذیرش دانشجویان پردیسی داشته‌ایم. همچنین بازنگری برنامه‌های درسی مقطع کارشناسی در دانشگاه نیز آغاز شده و در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

دکتر معتمدی در پایان بیان اینکه حضور اساتید در کنفرانس‌ها کاهش یافته است، گفت: باوجودی که مشکلات ارزی اثر خودش را در این حوزه نشان داده اما در حوزه پسا دکتری رشد خوبی داشتیم و این موضوع یکی از مواردی است که می‌تواند رتبه ما را در شاخص‌های پژوهشی ارتقا دهد بنابراین برنامه داریم تعداد دوره‌های پسا دکتری را افزایش دهیم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...