کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میز خدمـت روان شناسـی در کرج آغاز به کار کرد

30 خرداد 1398 ساعت 19:43

در جهان کنونی شهرها نقش بی بدیلی در تفکر و نشاط شهروندان ایفا می کنند و توجه و نیز اهمیت به جلوه های بصری و شهری از اهمیت بالایی در قرون اخیر برخوردار است. در این زمینه منطقه 6 از جمله مناطقی است که توانسته با مدیریت و برنامه ریزی صحیح در این خصوص نقشی ارزنده در این خصوصو در این منطقه ایفا کند.


میگنا: سرپرست منطقه 6 شهرداری کرج در این خصوص به خبرنگار شهروند البرز گفت: حذف زوائد بصری و ساماندهی محیط شهری احساس شادکامی روانی شهروندان را افزایش می دهد.

محمدرضا فکورزاده با تاکید بر اینکه پیرایش شهری احساس شادکامی شهروندان را افزایش می گو دهد، اظهار کرد: احساس شادی به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه های کیفیت زندگی به شمار می آید و می تواند نشانگر سطح کامیابی شهروندان در جامعه باشد.

وی بر تاثیر مستقیم زیبایی محیط شهری بر پویایی و بالندگی شهروندان، اشاره کرد و گفت: زیبایی و آراستگی شهری در کنار عوامل فردی و اجتماعی نظیر وضعیت اجتماعی و فرهنگی موجب ارتقاء سلامت روانی در جامعه می شود.

فکورزاده همچنین از برگزاری میز خدمت روان شناسی، خبر داد.
وی تصریح کرد: میز خدمت روانشناسی با همکاری مرکز تخصصی بهداشت روان معاونت اجتماعی و به سرپرستی دکتر رویا نادری برپا شد.

سرپرست منطقه 6 شهرداری کرج با اشاره به استقبال پرسنل، گفت: خدمات روانشناسی با بهره گیری از توان علمی روانشناسان مورد تایید سازمان نظام روانشناسی و با هدف ارتقا سلامت روان و سطح کیفی زندگی فردی و شغلی و توانمند سازی نیروی انسانی ارایه شده است.

وی افزود: پیشرفت فناوری و پیچیدگی زندگی امروز منجر به بروز بحران‌های مختلف فردی و اجتماعی شده که این امر خود ناراحتی‌های روانی و تقلیل روابط را به دنبال داشته است.
 

 
فکورزاده بیان کرد: پیچیدگی روابط اجتماعی و مشکلات متعدد فردی و خانوادگی ضرورت استفاده از مشاوره های تخصصی را ایجاب کرده است . وی هدف کلی از این طرح را کاهش آسیب‌های اجتماعی، دسترسی بیشتر و راحت‌ تر پرسنل به خدمات مشاوره‌ای، افزایش ارتباطات خانوادگی، کاهش تعارضات بین والدین و فرزندان برشمرد.

وی با اشاره به نقش درخت در سلامت شهروندان و طراوت اجتماعی افزود: توسعه و افزایش سرانه فضای سبز به عنوان نیاز ضروری و یکی از مهمترین اولویت ها در دستور کار منطقه قرار دارد.

فکورزاده تصریح کرد: فضای سبز علاوه بر اینکه به زیبایی شهرها می‌افزاید باعث افزایش کیفیت زندگی، کاهش آلاینده‌های محیط زیستی ، افزایش نشاط و شادابی می شود.


کد مطلب: 47538

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47538/میز-خدم-ت-روان-شناس-ی-کرج-آغاز-کار

میگنا
  https://www.migna.ir