کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هر استان حداقل به یک مدرسه اوتیسم نیاز دارد

ایسنا , 30 خرداد 1398 ساعت 22:31

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنائی کشور با اشاره به وجود ۲۰ مدرسه اوتیسم در کشور گفت:آموزش‌ و پرورش امروز به دنبال عادی‌سازی و یکپارچگی دانش‌آموزان است و هر استان حداقل به یک مدرسه اوتیسم نیاز دارد.


میگنا: مجید قدمی، در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با تأکید بر توجه به تفاوت‌های فردی افراد، اظهارکرد: سال گذشته ۸۳هزار دیرآموز در طرح سنجش معرفی شدند که این نشان می‌دهد مخاطبان ما یکسان نیستند و طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند و این فقط یک مصداق از تفاوت‌ها است. فضای آموزشی در مواجهه با این تفاوت‌ها باید آماده باشد.

وی افزود: دانش‌آموز دیرآموز در یک نظام آموزشی مناسب با یک فضای متناسب با شرایط می‌تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور با تمجید از اجرای طرح توصیفی در مدارس ابتدایی اظهارکرد: آموزش‌ و پرورش امروزی به سمت ارزیابی‌های کیفی پیش می‌رود و در طرح توصیفی هم همین موضوع مورد توجه قرارگرفته است و وظیفه ما شناسایی دانش‌آموزان در طرح‌های کیفی است.

قدمی به آمار دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره و اظهارکرد: بیش از ۷۸ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه داریم همچنین ۶۷ هزار دانش‌آموز در مدارس عادی تلفیقی تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی تصریح کرد: نگاه آموزش‌ و پرورش پیشرفته به سمت تلفیقی‌سازی است چراکه مدرسه باید نمایی از جامعه باشد و خط قرمز ما زمانی است که دانش‌آموز نتواند در مدرسه عادی تحصیل کند.
وی با اشاره به موضوع اختلالات یادگیری اظهارکرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان دچار مشکلات اختلال یادگیری هستند و این افراد دارای هوش عادی هستند اما در یک یا دو درس مشکل‌ دارند. تحقیقات نشان می‌دهد معلم بی‌سواد یا کم‌سواد در دوره ابتدایی می‌تواند باعث اختلال یادگیری شود و به همین دلیل گفته می‌شود معلم دوره ابتدایی باید اصولی انتخاب شود.

قدمی تأکید کرد: هدف سازمان استثنایی عدالت آموزشی است و با توجه به زیر نظام فضا و تجهیزات نظام روانشناسی فضا برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ضرورت دارد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌ و پرورش، رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی با اشاره به مدارس اوتیسم گفت: ۲۰ مدرسه اوتیسم در کشور داریم که باید تعداد آن به ۳۲ برسد البته در طراحی مدارس اوتیسم هم باید به طراحی و روانشناسی رنگ توجه شود.
 


کد مطلب: 47540

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47540/استان-حداقل-یک-مدرسه-اوتیسم-نیاز

میگنا
  https://www.migna.ir