کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد نشاط اجتماعی نیازمند خانواده‌ای بانشاط است

ایسنا , 31 خرداد 1398 ساعت 10:08

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: جامعه‌ای که به دنبال نشاط اجتماعی است باید خانواده‌ای بانشاط را در خود پرورش دهد.


به گزارش میگنا، به نقل از ایسنا: به گزارش ایسنا، فریبا نظری ظهر چهارشنبه ۲۹ خردادماه در همایش نقش زنان در توسعه استان همدان، اظهار کرد: بانوان توجه داشته باشند اگر امروز می توانیم در جامعه نقشی داشته باشیم و نقش آفرینی کنیم، مدیون مردانی هستیم که در همه شرایط حامی و پشتیبان زنان خود هستند.

وی به نقش موثر خانواده در افزایش نشاط اشاره و عنوان کرد: جامعه‌ای که به دنبال نشاط اجتماعی است باید خانواده‌ای بانشاط را در خود پرورش دهد.

مشاور امور بانوان و خانواده در وزارت کشور تأکید کرد: اگر قصه آفرینش را مرور کنیم شاهد آن خواهیم بود که از ابتدای خلقت زن و مرد زندگی را در کنار هم پیش می بردند اما با بررسی تاریخ تمدن و تاریخ اجتماعی بشر می بینیم که کرسی‌های قدرت در مدنیت به وجود آمدند و باایجاد مشاغل مختلف و صنوف این نقش بی بدیل پیشبرنده، زن و مرد را با چالش مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه همدان نخستین استانی است که ۸ معاون فرماندار زن دارد و این نشان از توجه ویژه مسئولان این استان به جایگاه بانوان است، تصریح کرد: در هیچ استانی به اندازه همدان اینگونه از تدبیر و خلاقیت بین جوانان استفاده نشده است.

نظری افزود: توجه ویژه به نیازهای زنان و کودکان در استان‌های سیل زده توسط همدان به خوبی صورت گرفته که قابل قدردانی است.

استاندار همدان نیز گفت: نقش زنان در جامعه اسلامی و دین مبین اسلامی بسیار بالا و پراهمیت است که مفتخر به داشتن این الگو هستیم.

سیدسعید شاهرخی افزود: نقشی که زنان ما ایفا می کنند براساس الگوهایی همچون حضرت زهرا(س)است که از ابعاد مختلف قابل توجه بوده و باید همه این ابعاد را با هم کنار هم ببینیم.

وی با بیان اینکه حفظ کیان خانواده، همسرداری، تربیت فرزندان رشید و متدین از شاخصه‌های ویژه زن مسلمان است، تأکید کرد: نقش زنان و حضورشان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی از موضوعات مورد توجه دین مبین اسلام است.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر بپذیریم مهمترین رکن توسعه توجه به نیروی انسانی است، تصریح کرد: بانوان با تأسی از بزرگ الگوی جهان حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان، همسرداری در عرصه‌های سیاسی حضور دارند.
وی بیان کرد: خطبه سیاسی فدکیه حضرت زهرا(س) و فعالیت حضرت زینب(س) بعد از عاشورا نمونه‌های بی‌بدیل در معرفی زن مسلمان است.

شاهرخی اظهار کرد: در طول تاریخ اینگونه نقش آفرینی‌های بانوان بسیار زیاد است و نمی توان گفت نقش بانوان صرفا در فرزندآوری بوده و باتوجه به شرایط روز نقش بانوان کلیدی و اساسی و غیرقابل انکار است.

وی عنوان کرد: زنان بزرگوار و گرانقدر ما همواره نقش آفرین بودند از نهضت امام راحل از سال ۴۲ گرفته تا مبارزات قبل از انقلاب نقشی بی‌بدیل داشتند و ما در همدان مفتخر به نامی انقلابی به نام «بانو دباغ» هستیم که هم در دوران انقلاب نقش آفرینی کرد و هم پس از آن در مجلس اثرات زیادی داشت.

استاندار همدان ادامه داد: باتوجه به شعارهای دولت دوازدهم این اعتقاد وجود دارد که برای بانوان مسیر پیشرفت باید بیش از پیش هموارتر باشد از این رو این نگاه را باید به سمتی ببریم که بانوان می توانند بیش از این به توسعه همه جانبه شهر و کشور کمک کنند.

وی خطاب به بانوان عنوان کرد: باید سند توسعه فعالیت‌های بانوان را در استان نهادینه کنیم تا همه تکلیف خود را بدانند و شما بانوان نیز باید مطالبه گر باشید و ما نیز مسیر را برای توسعه شما بیشتر هموار خواهیم کرد.
شاهرخی با بیان اینکه سهم ۳۰ درصدی بانوان را برای مدیریت محقق می کنیم، تصریح کرد: بیش از ۷۰ نفر از بانوان در معاونت ها مشغول به کار هستند که این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور توجه به نیروهای ارزشمند و خوش فکر به ویژه جوانان است، تأکید کرد: میانگین جوانان ما که در حوزه های مختلف موفق هستند، زیر ۳۰ سال است که این اتفاق خوبی در سطح استان است.
استاندار همدان عنوان کرد: در استان همدان دو اولویت مهم توجه به معیشت و اشتغال مردم را در دستور کار داریم و در سند توسعه استان مشخص است.

وی در ادامه اعلام کرد: استکبار توفیقات کشور و نفوذ منطقه‌ای ما را نمی بیند و از دیدن این قدرت و سیستم دفاعی کشور ناراحت است از این رو از ابزار زور، تزویر و توانایی خود برای غلبه به ایران استفاده کرده و هدف آن ایجاد نارضایتی و فاصله بین مسئولان و مردم است و مراودات اقتصادی را با خلإ ایجاد کرده، غافل از اینکه مسئولان ما اینگونه موانع را با ایثار و فداکاری پشت سر می گذارند.

شاهرخی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی ها طی سه سال باید ۶۰ هزار شغل جدید ایجاد کنیم، در ادامه اظهار کرد: پروژه مهم دیگری در کشور کلید خورده و مشارکت شما را طلب می کنیم و آن انتخابات مجلس شورای اسلامی است که مردم در انتخابات، مسیر واقعی کشور را تعیین می کنند.

وی بااشاره به ارکان اصلی انتخابات تأکید کرد: ما مجری انتخابات هستیم اما در مقام اجرا مشارکت حداکثری مردم، سلامت انتخابات، رقابت در انتخابات و امنیت انتخابات را سرلوحه امور خود قرار خواهیم داد.

مشاور امور بانوان در استانداری نیز گفت: زنان به علت نقش مهم و موثری که در نظام اجتماعی و حتی نظام سیاسی و تربیتی که دارند، از ارکان توسعه ملت ها به شمار می روند.

ربیعه علیمحمدی افزود: انقلاب اسلامی باعث ارتقاء توانمندی زنان، خودباوری آنها و تلاش بیشترشان برای رسیدن به جایگاه های علمی، اجتماعی و سیاسی شد که این را مدیون نگاه درست و والای امام راحل و تأکید ایشان بر جایگاه رفیع زنان در تعالی جامعه هستیم.

وی ادامه داد: جمعیت زنان در استان همدان ۸۷۴ هزار نفر است که حدود نیمی از سرمایه انسانی را تشکیل می دهد و استفاده درست از این سرمایه در جامعه نیاز به یک گفتمان سازی عمومی دارد.

علیمحمدی تصریح کرد: اصلاح نگاه بانوان به این مقوله نخستین گام برای رسیدن به این گفتمان دارد که برای رسیدن به این گفتمان نیاز به کمک تک تک زنان در جایگاه های مختلف داریم.

مشاور امور بانوان در استانداری ادامه داد: نقش حاکمیت‌ها و دولت ها در ایجاد زمینه‌های حمایتی، تشویقی و سرمایه گذاری برای حضور زنان در جامعه کاملا روشن است.

وی با بیان اینکه سیاست بهره گیری از توان زنان و دختران و ابلاغ دستورالعمل های به دستگاه‌ها یکی از افتخار این دولت است، تأکید کرد: انتصاب ۸ بانو به سمت معاونان فرماندار و انتصاب نخستین فرماندار بانو در یکی از شهرستان‌ها نشان دهنده اهمیت استاندار به حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز به نقش زنان دانشگاهی در توسعه اشاره و بیان کرد: امروز هیچ سازمانی نقش بانوان را انکار نمی کند و نقش زنان در سلامت افراد خانواده مورد توجه است.

دکتر سیماسادات لاری افزود: ۶۷ درصد ساعت کار در جهان متعلق به زنان است و ۱۰ درصد درامدهای جامعه توسط زنان به دست می آید.

وی عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز زنان در حوزه‌های مختلف فعال هستند به طوریکه از بین ۱۲ هزار کارمند این مجموعه ۶۷۰۰ نفر بانوان هستند که معادل ۶۷ درصد این افراد است.

لاری تأکید کرد: ۱۷۹ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بانوان هستند و از ۶ هزار دانشجو ۶۰ درصد دانشجویان دختر هستند.

وی ادامه داد: بانوان در سطوح معاونت و ریاست بیمارستان ها مشغول به کار هستند و می‌توان گفت ۵۰۰ خانم مدیر در بیمارستانهای همدان مشغول به کار هستند.

این مسئول با بیان اینکه زنان به عنوان مراقبان خانواده باید سالم باشند، تأکید کرد: سلامت جسمی، روانی و اجتماعی بانوان بسیار مهم است.

یکی از اعضای هیئت اندیشه ورزان جوان نیز گفت: یک سال پیش هیئت اندیشه ورزان استان در راستای توسعه و تعالی استان شروع به فعالیت کرد و جوانان بسیاری در حوزه های سیاسی، انتخاباتی و اجتماعی در این هیئت فعال هستند.

طیبه امامی افزود: باافتخار اعلام می کنیم با همت و اراده جوانان، این هیئت حزب نیست، تشکل نیست بلکه گروهی است که می تواند به عنوان ظرفیت بالفعل در عرصه مدیریتی گام بردارد.

وی با تأکید بر اینکه هیئت اندیشه ورزان جوان ۱۳۰ عضو مستقیم و۸۰۰ عضو غیر مستقیم دارد، بیان کرد: در این ده سال حضور در مجامع مختلف را ثبت کردند که به همت استاندار شاهد ارتقاء جایگاه ایشان خواهیم بود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پوستر جشنواره بانوی پرافتخار الوند با حضور مسئولان رونمایی و مقرر شد در هفته زن در این جشنواره از ۵۰ بانوی شاخص زن در زمینه‌های مختلف تجلیل به عمل آید.
 


کد مطلب: 47541

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47541/ایجاد-نشاط-اجتماعی-نیازمند-خانواده-ای-بانشاط

میگنا
  https://www.migna.ir