پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۹
کد مطلب: 47559
۱

ایده‌آل ساعت کاریِ هفتگی برای سلامت روان چقدر است؟

ایده‌آل ساعت کاریِ هفتگی برای سلامت روان چقدر است؟
میگنا: در بسیاری از کشورهای سراسر جهان افراد به طور معمول به صورت تمام وقت ۴۰ ساعت در هفته معادل هشت ساعت در روز و برای پنج روز کار می‌کنند. با این حال برخی از کشورها هفته‌های کاری کوتاه‌تری دارند. برای مثال در بلژیک افراد به طور معمول هفته‌ای ۳۸ ساعت معادل ۷.۷ ساعت در روز و در نروژ هفته‌ای ۳۷.۵ ساعت کار می‌کنند.

با این حال شرکت‌هایی در سراسر جهان در حال آزمایش ساعات کاری کمتر در هفته برای کارمندان خود هستند تا میزان کارآمدی و احساس سلامت عمومی آن‌ها را با این شرایط بسنجند. برای مثال یک شرکت در نیوزیلند در سال ۲۰۱۸ میلادی هفته‌های چهار روزه کاری معادل ۳۲ ساعت کار در هفته را به آزمایش گذاشت و نتیجه آن به قدری مثبت بود که این شرکت ساعات کاری خود را به طور دائمی به همین مدت تغییر داد.

اخیرا متخصصان دانشگاه کمبریج در انگلیس مطالعه‌ای به منظور بررسی و تعیین میزان ساعات کاری ایده‌آل در هفته صورت داده‌اند. این مطالعه بر میزان تاثیر ساعات کاری هفته بر سلامت روان و سطوح رضایت از زندگی ۷۱ هزار و ۱۱۳ فرد ۱۶ تا ۶۴ ساله در انگلیس بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی متمرکز بوده است.

تحقیقات قبلی نشان داده که بیکاری و عدم ثبات و امنیتی که در پی دارد به طور مستقیم با مشکلات سلامت روان و سطوح بالای اضطراب ارتباط دارد. اما مطالعه جدید این موضوع را که چه میزان کار در هفته برای سلامت روان ایده‌آل است، بررسی کرده است.

نتایج این مطالعه نشان داد که هفته‌ای هشت ساعت کار با دستمزد برای سلامت روان افرادی که به تازگی یک دوره بیکاری را پشت سر گذاشته‌اند، ایده‌آل بوده و برای سلامت روانِ این افراد که تحت مطالعه بودند انجام ۳۷ تا ۴۰ ساعت کار در هفته که "استاندارد" ساعات کاری هفته تلقی می‌شود، هیچ مزایای بیشتری به همراه نداشت.

همچنین این نتایج هم در مردان و هم در زنان صدق می‌کند. این یافته‌ها متخصصان را به این باور رسانده است که "یک روز کاری در هفته" معادل هشت ساعت کار در طول یک هفته برای سلامت روان افراد ایده‌آل خواهد بود. البته متخصصان خاطر نشان کرده‌اند که مردانی که ۱۶ ساعت یا کمتر از آن در هفته به کار مشغول بوده‌اند و زنانی که بین ۲۰ تا ۲۴ ساعت در هفته را به کار مشغول بوده‌اند، حدود ۳۰ درصد رضایت از زندگی بیشتری را اعلام کرده‌اند.

بنا بر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، متخصصان هم‌چنین متذکر شده‌اند که تفاوت قابل توجه میان سلامت روان و احساس سلامت عمومی بیشتر میان افرادی که بیکار هستند و افرادی که مشغول به کار هستند، دیده می‌شود و در عین حال کوتاه شدن هفته کاری تاثیر منفی بر سلامت روان و احساس سلامت عمومی افراد ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی