پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۷ تير ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۷
کد مطلب: 47596
۱
برگزاری کلاس کنکور در مدارس قانونی است؟

اما و اگر‌های فعالیت معلم مرد در مدارس دخترانه

اما و اگر‌های فعالیت معلم مرد در مدارس دخترانه
میگنا: زهرا مظفر سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس‌های کنکور و تقویتی سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان در ایام تابستان  اظهار کرد: با توجه به قوانینی که در آموزش و پرورش وجود دارد، برگزاری کلاس‌های تقویتی و مرور سال تحصیلی قبل در ایام تابستان مشکلی ندارد البته این موضوع هم باید با موافقت خانواده‌ها و شورای مدرسه انجام شود.
 
وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های کنکور در مدارس معمولا با موافقت خانواده‌ها و حتی استقبال آنها از این طرح خواهد بود بنابراین مشکلی در برگزاری این کلاس‌ها نداریم اما برای سایر پایه‌های تحصیلی باید قوانین آموزش و پرورش رعایت شود.

مظفر درباره حضور معلم مرد در مدارس دخترانه یا بالعکس اظهار کرد: بر اساس قوانینی که تاکنون وجود داشته‌اند، ورود معلم جنس مخالف به مدرسه ممنوع است و با وجود تأکیداتی که پیش از این بوده است، اکنون این موضوع را به طور جد‌تری پیگیری می‌کنیم و حتی در کلاس‌های کنکور و مدارس هم حضور این معلمان به هیچ وجه قانونی نیست.

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این مورد بررسی‌های لازم انجام خواهد شد؛ چنانچه مدارس از این قاعده پیروی نکنند، با آنها برخورد لازم را خواهیم داشت چراکه مصوبه آموزش و پرورش را نادیده گرفته‌اند.


توضیح درباره فعالیت معلمان المپیادی در مدارس تیزهوشان
مظفر در پاسخ به پرسشی مبنی بر فعالیت معلمان مرد مدرس دروس المپیادی در مدارس تیزهوشان که عدم فعالیت آنها با اعتراض دانش‌آموزان این مدارس مواجه شده بود، اظهار کرد: قانون ممنوعیت فعالیت معلم مرد در مدرسه درباره تمام انواع مدارس صدق می‌کند و به هیچ عنوان استثنایی قائل نیستیم بنابراین معلمان مدارس تیزهوشان هم باید از این قاعده پیروی کنند.

وی تصریح کرد: به طور کلی بر عملکرد تمامی مدارس در ایام تابستان و حتی سال تحصیلی نظارت‌های لازم انجام می‌شود و چنانچه اولیا مواردی خلاف قانون را در مدارس مشاهده کردند، می‌توانند از طریق سامانه‌های اینترنتی پاسخگویی به شکایات یا ادارات آموزش و پرورش منطقه، استان و حتی ستاد اعلام کنند چرا که هر روزه شکایات رسیده را بررسی می‌کنیم و موارد تخلف با جدیت دنبال می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم