سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ / ۲۳:۳۸
کد مطلب: 47673
۲

چرا کودکان بیشترین قربانیان سگ‌ها هستند؟

چرا کودکان بیشترین قربانیان سگ‌ها هستند؟
میگنا: مطالعات جدید نشان داده که کودکان زیر 10 سال بیشتر در معرض خطر گاز گرفتن سگ‌ها هستند. البته باید گفت که ارزیابی اینکه چه میزان کودک توسط سگ‌ها گاز گرفته شده‌اند، دشوار است زیرا تمام گازگرفتگی‌ها منجر به وضعیت اضطراری و اورژانسی در کودکان نمی‌شود اما اغلب گاز گرفتن سگ‌ها می‌تواند منجر به جراحات جدی و تاثیرات روحی ناخوشایندی مانند اختلالات استرسی پس از ترس شود.

براساس گزارش «ساینس نیوز»، از آنجایی که کودکان نمی‌توانند رفتار هشداردهنده سگ‌ها را تفسیر کنند، بیشتر در معرض خطر آسیب سگ‌ها قرار می‌گیرند‌؛ از طرفی بسیاری از کودکان اطلاعات کمی درباره چگونگی رفتار ایمن با سگ‌ها دارند.

زمانی که محققان در مورد نحوه پیشگیری از گازگرفته شدن کودکان توسط سگ‌ها مطالعه می‌کردند دریافتند که کودکان می‌توانند برای تشخیص حالات و وضعیت سگ‌ها آموزش ببینند تا بتوانند از خود در برابر آنها محافظت کنند. به طور مثال، هنگامی که سگ‌ها در حال غذا خوردن هستند یا به زنجیری بسته شده‌اند نباید به آنها نزدیک شد.

از همین رو در این تحقیق جدید، به بیش از 100 کودک 4 تا 6 سال تصاویر و فیلم‌هایی از سگ‌های خوشحال، وحشت‌زده و عصبانی را نشان دادند و از کودکان خواستند تا احساسات سگ‌ها را تشخیص دهند. بسیاری از کودکان گفتند که به سگ‌های عصبانی نزدیک نمی‌شوند اما ممکن است سگ‌های وحشت‌زده را به آغوش بگیرند. همین کار کودکان می‌تواند توضیحی برای این موضوع باشد که چرا کودکان بیشتر در معرض خطر گازگرفتگی هستند.

گفتنی است؛ هنگامی که سگ‌ها سرشان را پایین نگه می‌دارند و دم خود را پایین می‌آورند وحشت‌زده هستند. همچنین برخی از آنها به هنگام عصبانیت بینی‌شان را جمع کرده و دندان‌های خود را نشان می‌دهند. این نوع رفتار سگ‌ها باعث بروز واکنش‌های وحشتناکی می‌شود، خصوصا اگر آنها با نزدیک شدن شما احساس خطر کنند.

طبق این گزارش، کودکان قصد دارند تا با مهربانی به سگ‌ها نزدیک شوند اما سگ‌ها این رفتار آنها را تهدید قلمداد می‌کنند و با واکنشی عصبانی کودک را در معرض خطر قرار می‌دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ