کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری های روانپزشکی

خبرگزاری مهر , 24 تير 1398 ساعت 22:16

معاون کل وزارت بهداشت، گفت:وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری های روانی، با آگاه سازی جامعه و رسانه ها در جهت کاهش استرس های محیطی و همچنین درمان بیماری های سبک، متوسط و سنگین تلاش می کند.


میگنا: دکتر ایرج حریرچی، افزود: افرادی که به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های بهداشتی دولتی مراجعه می کنند، مورد غربالگری بیماری های روانی قرار می گیرند و در صورت لزوم به روانپزشک معرفی می شوند.

وی در خصوص تشریح اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری های روانی، اظهار داشت: وزارت بهداشت در درجه نخست برای پیشگیری از بیماری های روانی با آگاه سازی جامعه و رسانه ها در جهت کاهش استرس های محیطی، گام برمی دارد و در درجه دوم در راستای درمان بیماری های سبک، متوسط و سنگین تلاش می کند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت در همین راستا روان شناسان بالینی را درشبکه بهداشت و درمان به کار گرفته است تا موارد بیماری را غربالگری کنند.


حریرچی در ادامه اظهار کرد: افرادی که به بخش دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی و خانه ها و پایگاه های بهداشتی دولتی مراجعه می کنند، مورد ارزیابی قرار می گیرند و غربالگری به صورت تکمیل پرسش نامه های چند گزینه ای انجام می شود.

وی درباره روند درمان افراد بیمار گفت: علائم اولیه بیماری های روانپزشکی به صورت استاندارد از آن استخراج می شود و بیماری مشخص می شود. اگر علائم فرد قابل توجه و نیازمند مداخله باشد به روان شناس و در ادامه در صورت نیاز و ادامه روند درمان به روانپزشک معرفی می شود. در واقع وضعیت این بیماران تا بهبودی پیگیری می شود.


کد مطلب: 47721

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47721/برنامه-وزارت-بهداشت-پیشگیری-بیماری-های-روانپزشکی

میگنا
  https://www.migna.ir