کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«افسردگی» در پیری محصول آلودگی هوا

خبرگزاری ایلنا , 30 تير 1398 ساعت 6:40

نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است، آلودگی هوا با بروز افسردگی در سالمندی ارتباط مستقیم دارد و آلودگی به میزان قابل توجهی می‌تواند به سلامت روان سالمندان آسیب بزند.


میگنا: به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد آلودگی هوا ریسک بروز افسردگی در سالمندی را بیش از یک سوم افزایش می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه ادینبورگ در این مطالعه دریافتند، افرادی 50 ساله‌ای که در مناطق آلوده زندگی می‌کنند، در سال‌های بعدی زندگی خود سلامت روان ضعیفی دارند.

محققان در این پژوهش آلودگی هوا و سایر معیارها برای بروز افسردگی را رتبه‌بندی کردند و در نهایت دریافتند، آلودگی هوا منجر به بروز التهاب و پس از‌ آن افسردگی می‌شود. دانشمندان معتقدند، قرار گرفتن در معرض هوای سمی می‌تواند به طور مستقیم مغز را تغییر دهد؛ در حالی که حضور در مناطق پر سر و صدا نیز ممکن است مردم را به شدت تحت تأثیر قرار دهد و به سلامت روان آنها آسیب بزند.

محققان دانشگاه ادینبورگ در این مطالعه بیش از 10 هزار فرد را که در محدوده سنی 50 تا 95 سال قرار داشتند، مورد مطالعه قرار دادند.

جورجو برایانی، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «دسترسی به امکانات، وسایل حمل و نقل عمومی، کاهش مشکلات محیطی در منطقه مسکونی و ارائه فرصت‌های بهداشت عمومی برای حمایت از سالمندی بی‌تنش ضروری است».


کد مطلب: 47761

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47761/افسردگی-پیری-محصول-آلودگی-هوا

میگنا
  https://www.migna.ir