کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرایط ورود و ادامه تحصیل در دانشگاه‌ فرهنگیان

اگر می خواهید معلم شوید بخوانید

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 6 مرداد 1398 ساعت 20:45

دانش‌آموزان رشته‌های مختلف نظری می‌توانند در رشته‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان بنا بر تحصیلات دوره دبیرستان شرکت کنند.


میگنا: موضوع انتخاب رشته درست و اشتغال یکی از معضلاتی است که حالا دانش‌آموزان در سالهای پایانی دبیرستان هم به آن توجه دارند، بنابراین سعی می‌کنند انتخاب رشته‌ای در دانشگاه داشته باشند که معضل بیکاری را بعد از فارغ‌التحصیلی تجربه نکنند.
 
این روزها دانش‌آموزان و داوطلبان بسیاری علاقه دارند وارد دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی شوند چرا که پس  از ورود به این دانشگاه دانشجو معلم می‌تواند در آموزش و پرورش و حرفه معلمی مشغول به کار شود.

داوطلبان کنکوری از رشته‌های ریاضی، انسانی، تجربی امکان حضور در این دانشگاه را دارد و در ادامه رشته‌هایی که هر کدام از داوطلبان کنکوری می‌توانند در آن تحصیل کنند مرور می‌کنیم.

رشته‌های دانشگاه فرهنگیان در انتخاب رشته تجربی
داوطلبان رشته تجربی می‌توانند در رشته دبیری زیست شناسی، دبیری شیمی، آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنائی و آموزش تربیت بدنی شرکت کنند.

رشته‌های دانشگاه فرهنگیان در انتخاب رشته ریاضی
داوطلبان این رشته می‌توانند در آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنائی و آموزش و پرورش تربیت بدنی شرکت کنند.

رشته‌های دانشگاه فرهنگیان در انتخاب رشته انسانی
داوطلبان این رشته می‌توانند در زمینه آموزش و ادبیات فارسی، دبیری الهیات و معارف اسلامی، دبیری زبان و ادبیات عرب، دبیری علوم اجتماعی، راهنمایی و مشاوره آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش کودکان استثنائی و آ‌موزش جغرافیا دنبال کنند.

رشته‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در انتخاب رشته ریاضی
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی یکی دیگر از دانشگاه‌‌های تربیت معلم در حوزه فنی است که داوطلبان می‌توانند در رشته مهندسی برق، مهندسی خودرو، مهندسی معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر به تحصیل بپردازند.
 
 
 


کد مطلب: 47812

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47812/اگر-می-خواهید-معلم-شوید-بخوانید

میگنا
  https://www.migna.ir