کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹ عامل رایج در افزایش تجمع چربی در بدن

خبرگزاری ایرنا , 9 مرداد 1398 ساعت 18:42

یک مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی همدان گفت: ۹ عامل رایج در افزایش تجمع چربی در بدن تاثیر مستقیم دارند که افراد برای جلوگیری از عوارض آن باید توجه جدی داشته باشند.


میگنا: دکتر بهروز حاجیلو اظهار داشت: در پرداختن علمی به این معضل جسمانی، تحرک نداشتن همواره باعث افزایش چربی ارزیابی می شود و امروزه براساس آمارهای رسمی نیمی از جمعیت کشور اضافه وزن دارند.

وی بیان کرد: کم ترشح شدن و یا بیش از حد ترشح شدن بعضی هورمون ها در بدن نیز باعث ذخیره چربی خواهد شد ضمن اینکه ژنتیک در افزایش چربی موثر است که البته با تغذیه درست و ورزش می توان تا حد زیادی تغییری در ساختار بدنی و پیشگیری از چربی در بدن این افراد ایجاد کرد.

حاجیلو افزود: بانوان توجه داشته باشند که ذخیره‌ چربی به دلیل ساختار بدنی در آنها بیشتر از آقایان است و هر یک از مواد مصرفی مازاد در نهایت در بدن آنها تبدیل به چربی می شود. این مدرس فدراسیون ورزش‌های همگانی یادآور شد: دلیل اصلی چاقی عصبی نیز استرس است و مصرف الکل نیز عضلات را نابود و چربی های بدن را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: کم خوابی نیز باعث تجمع چربی به ویژه در ناحیه شکم و پهلوها خواهد شد.

حاجیلو بیان کرد: باافزایش سن نیز موتور کالری سوز بدن مانند سایر کارکردهای بدنی افت می کند و این میزان در یک فرد متوسط به معنای سوزاندن ۱۰ کالری کمتر در روز طی هر سال است و این ۱۰ کالری شاید کم به نظر برسد اما در مجموع به معنای نیم کیلوگرم اضافه وزن سالانه است.

وی اضافه کرد: حتی اگر غذایی که مصرف می کنید بی چربی و مغذی باشد باز هم مشمول این کاهش سوخت و ساز خواهد شد و اگر کالری های بیشتری از میزان کالری هایی که می سوزانید، دریافت شود میزان چربی بیشتر خواهد شد.

مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی همدان اظهار داشت: در مجموع کم تحرکی، هورمون ها، ژنتیک، جنسیت، پرخوری، استرس، مصرف الکل، کم خوابی و افزایش سن ۹ عامل رایج در افزایش تجمع چربی در بدن است.

وی با اشاره به عواقب تجمع چربی در بدن گفت: بروز انواع بیماری های قلبی، دیابت نوع دوم، ناباروری، زوال عقل، مرگ زودرس و پوکی استخوان مهمترین عوارض چربی بیش از حد و غیرطبیعی در بدن ارزیابی می شود.

حاجیلو تاکید کرد: افراد با تغذیه درست و ورزش کردن حتی ۳۰ دقیقه و یک روز در میان می توانند به جنگ با تجمع چربی‌ها بروند.


کد مطلب: 47839

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47839/۹-عامل-رایج-افزایش-تجمع-چربی-بدن

میگنا
  https://www.migna.ir