پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 47859
۱

اگر عروس یا داماد یک خانواده اید،انتظار نداشته باشید شما را فورا مانند فرزند خودشان بدانند

اگر عروس یا داماد یک خانواده اید،انتظار نداشته باشید شما را فورا مانند فرزند خودشان بدانند
میگنا: نسیم کاشفی روانشناس  درباره باورهای غیرمنطقی در زمینه ازدواج اظهار کرد: ازدواج، حلال مشکلات است و برخی از جوانان تشکیل خانواده را نقطه پایان تمام مشکلات گذشته و آغاز زندگی ایده آل می‌دانند، گرچه ازدواج می‌تواند برخی از مشکلات دوران مجردی را به پایان برساند، اما گاهی می‌تواند نقطه آغاز مشکلات جدید نیز باشد.
 
این روانشناس با بیان اینکه برخی از افراد فکر می‌کنند ازدواج راهی برای درمان بیماری‌های روحی و روانی یا اعتیاد است، اضافه کرد:

او ادامه داد: واقعیت آن است که زوجین باید تا اندازه‌ای برای هم جذابیت داشته باشند، اما چهره زیبا به مرور زمان عادی می‌شود. اگر قیافه‌ای از روز اول ملاقات برای فرد دلنشین نباشد، ممکن است تا آخر این احساس ناخوشایند را با خودش یدک بکشد.

کاشفی با اشاره به اینکه یکی از باورهای غلط رایج در ازدواج، ایجاد تغییر در طرف مقابل است، گفت: باور به اینکه من می‌توانم رفتارهای همسرم را مانند نوع پوشش، گفتار و رفتار اجتماعی و باورهای مذهبی او را تغییر دهم، امری غیرممکن است، چراکه فردی که ۲۰ یا ۳۰ سال از عمر خود را با جهان بینی متفاوتی گذرانده است، حال چگونه یک شبه یا حتی در طی یکی دو سال، ۱۸۰ درجه تغییر رفتار و عقیده دهد؟
این روانشناس افزود: افراد باید طرف مقابل خود را بر اساس شرایط کنونی که دارند مورد ارزیابی قرار دهند، چرا که تغییر بسیار سخت است. برای تغییر کردن باید به خواست طرف مقابل و میزان توانایی او توجه کنیم، زیرا تغییر یک فرآیند زمان بر و تدریجی است.

او افزود: افراد تصور می‌کنند که پس از ازدواج، حکم فرزند خانواده جدید را دارند و مردها انتظار دارند همانند پسر و زنان همانند دختر خانواده پذیرفته شوند، در حالی که این یک باور غلط است، یعنی تلقی شدن عروس یا داماد به عنوان فرزند خانواده در گذر زمان اتفاق می‌افتد، چراکه باید زمانی طولانی سپری و رابطه‌ها قوی شود تا این حس فرزندی ایجاد شود.

کاشفی اضافه کرد: این مسئله که خانواده همسرتان در ابتدای امر شما را همچون فرزند خود قبول کنند، یک خیال واهی است. برای این منظور باید منتظر گذشت زمان باشید و در این مدت باید به نوع روابط خود توجه کنید.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.