کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش میزان استروژن در رحم ریسک بیماری اوتیسم را بیشتر می کند

خبرگزاری مهر , 14 مرداد 1398 ساعت 8:03

مطالعه نشان می دهد میزان بالای هورمون استروژن در رحم می تواند ریسک ابتلای جنین به بیماری اوتیسم را افزایش دهد.


ميگنا: در سال ۲۰۱۵، تیمی از دانشمندان میزان چهار هورمون استروئیدی پیش از تولد، از جمله دو آندروژن معروف، را در مایع آمنیوتیک در رحم اندازه گیری کردند و دریافتند در جنین های پسری که بعدها مبتلا به بیماری اوتیسم شده بودند، میزان این هورمون ها به مراتب بالاتر بود.

حال همین دانشمندان براساس یافته های قبلی خود به آزمایش نمونه مایع آمنیوتیک ۹۸ فرد پرداختند اما این بار مجموعه دیگری از هورمون های استروئیدی جنسی پیش از تولد موسوم به استروژن ها را بررسی کردند.

در ۹۸ جنینی که بعدها مبتلا به اوتیسم شدند، میزان هر چهار استروژن در مقایسه با ۱۷۷ جنین سالم، به طور میانگین افزایش یافته بود. به گفته محققان، میزان بالای استروژن های پیش از تولد بهتر از میزان بالای آندروژن های پیش از تولد (نظیر تستوسترون) عامل پیش بینی کننده احتمال ابتلا به بیماری اوتیسم هستند.

«سیمون بارن کوهن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های جدید از این فرضیه حمایت می کند که افزایش هورمون های جنسی استروئیدی پیش از تولد یکی از علل بالقوه ابتلا به بیماری اوتیسم هستند.

ژنتیک فاکتور پرخطر دیگری است و احتمالا این هورمون ها با برهم کنش با فاکتورهای ژنتیکی بر رشد مغز جنین تاثیر می گذارند.» محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.


کد مطلب: 47887

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47887/افزایش-میزان-استروژن-رحم-ریسک-بیماری-اوتیسم-بیشتر-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir