کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت اصلاح سبک زندگی

اوضاع روان شناسی خوب نیست

خبرگزاری مهر , 14 مرداد 1398 ساعت 13:27

رئیس خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه، با اشاره به چالش هایی که در حوزه روان شناسی و مشاوره وجود دارد، گفت: اوضاع روان شناسی خوب نیست.


ميگنا: دكتر محمدابراهیم مداحی، روز دوشنبه در افتتاحیه طرح ارتقای شبکه نیروی انسانی سلامت روان محله محور، که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: اوضاع روان شناسی به چند دلیل خوب نیست:

نخست، اینکه ما روان شناسی را در کلینیک و اختلالات خلاصه کرده ایم.
وی با عنوان این مطلب که روان شناسان نباید در اتاق بنشینند و منتظر مراجعه مردم و شهروندان باشند، ادامه داد: روان شناسان و مشاوران، باید با مردم ارتباط برقرار کنند.

مداحی با اشاره به این موضوع که خیلی از مراکز روان شناسی و مشاوره در دسترس شهروندان قرار ندارد و این مراکز را نمی شناسند، گفت: یکی دیگر از چالش های حوزه مشاوره و روان شناسی، این است که دانشگاه های ما برای دانشجو مهارت آموزی ندارند.

وی با اشاره به تعداد زیاد مشاوران و روان شناسان واجد شرایط که پروانه فعالیت از سازمان نظام روان شناسی ندارند، افزود: متاسفانه شاهد بروز تفکر خودی و غیر خودی در بین همکاران مشاوره و روان شناسی هستیم که نشات گرفته از پروانه سازمان نظام روان شناسی است.

مداحی با انتقاد از اینکه قوانین ما حامی مشاوران و روان شناسان نیست، گفت: ظرفیت زیادی برای ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.

رئیس خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه، به سبک زندگی در جامعه اشاره کرد و افزود: اصلاح سبک زندگی، یکی از خدماتی است که روان شناسان و مشاوران می توانند ارائه دهند.

وی ادامه داد: اصلاح سبک زندگی، فقط مداخله درمانی نیست و مردم باید از این موضوع آگاه شده و خدمات روان شناسی و مشاوره، در دسترس آنها قرار بگیرد.


کد مطلب: 47890

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47890/اوضاع-روان-شناسی-خوب-نیست

میگنا
  https://www.migna.ir