کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روان شناس بالینی مطرح کرد؛

مشکلات کودکان اوتیسمی/علل بروز اختلال اوتیسم

خبرگزاری مهر , 15 مرداد 1398 ساعت 22:24

رئیس موسسه آموزش عالی علوم شناختی، با اشاره به علل بروز اوتیسم، گفت: کودکان مبتلا به اوتیسم، قادر به بیان احساسات خود از طریق کلمات یا حرکات نیستند.


به گزارش میگنا، به نقل از مهر، علیرضا مرادی، هدف از برگزاری دومین سمپوزیوم علوم شناختی را، آشنایی دانشجویان علاقمند به علوم شناختی با مباحث و موضوعات روز این بخش از علوم عنوان کرد و افزود: برقراری ارتباط و آشنایی و تعامل میان دانشجویان، محققان، و اساتید صاحب‏نظر در این حوزه با یکدیگر و فراهم کردن زمینه های همکاری علمی گروهی میان اساتید و دانشگاه های مختلف کشور، از دیگر اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط و همکاری میان محققان، دانشجویان و اساتید دانشگاه های تحت پوشش وزارتخانه های علوم و بهداشت، فراهم کردن فرصت برای دانشجویان دوره های دکتری که در زمینه‏ محورهای سمپوزیوم دوم فعالیت علمی دارند از طریق اختصاص پنل ویژه دانشجویان دوره دکتری، از دیگر بخش های سمپوزیوم امسال است.

مرادی به محورهای پژوهش اشاره کرد و افزود: در سمپوزیوم اول تاکید اساسی بر بازتوانی شناختی بود در این سمپوزیوم تاکید بر طرح آخرین یافته‏ ها در زمینه اختلالات عصب رشدی است.

وی گفت: طرح آخرین یافته ‏های دانش بنیادی در مورد اختلالات اوتیسم، اختلال ADHD و اختلالات یادگیری توسط متخصصین برجسته دانشگاه های کشور، معرفی ابزارهای ارزیابی شناختی در مورد اختلالات یاد شده شامل ابزارهای رایانه ‏ای و آزمون های کلاسیک که در ایران امکان بهره‏ گیری از آنها وجود دارد، از جمله محورهای مورد بحث و تبادل نظر در سمپوزیوم امسال است.

مرادی با اشاره به معرفی روش های بازتوانی شناختی ویژه کودکان گرفتار اختلالات عصب رشدی، گفت: اوتیسم، اختلال عصبی‌ رفتاری خاصی است که با نقص در روابط اجتماعی، مهارت‌های گفتاری و ارتباطی همراه ‌با رفتارهای کلیشه‏ ای و تکراری قرین است.

وی با عنوان این مطلب که کودکان مبتلا به اوتیسم دارای مشکلات در ایجاد ارتباط بوده و از درک و فهم افکار و احساسات دیگران ناتوان هستند، افزود: این کودکان قادر به بیان احساسات خود از طریق واژه‏ ها، کلمات یا حرکات نیستند.

این استاد روان شناسی بالینی گفت: به نظر می رسد علل اختلال اوتیسم وسیع و گسترده است و می تواند شامل مواردی مانند عوامل ژنتیک، مشکلات دوران بارداری، سن والدین، روابط معیوب والدین با کودک، و...، باشد.

مرادی ادامه داد: درمان این اختلال شامل طیف گسترده ای از مداخلات و درمان ها شامل درمان های دارویی، بازتوانی شناختی، آموزش والدین، آموزش کودکان مبتلا به اختلال و...، است.
 
 


کد مطلب: 47900

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47900/مشکلات-کودکان-اوتیسمی-علل-بروز-اختلال-اوتیسم

میگنا
  https://www.migna.ir