پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۲
کد مطلب: 47942
۱
۱

نقش و جایگاه روان شناسی در سلامت جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست

نقش و جایگاه روان شناسی در سلامت جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست
میگنا: دكتر «محمد حاتمی» امروز(شنبه ۱۹ مرداد) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نقش و جایگاه روان شناسی در سلامت جامعه برهیچکس پوشیده نیست و متولی آن وزارت‌خانه‌های کشور، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و هر مجموعه در حوزه کاری خود خدمت‌رسانی می‌کند و وظیفه سازمان نظام روان شناسی کشور هم نظارت بر عملکردها است و متاسفانه باید بگوییم گه به‌جهت موازی‌کاری‌های زیادی که وجود دارد عملکردها رضایت‌بخش نیست.


رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور افزود: با پیگیری‌های مستمری که در دولت و مجلس داشته‌ایم، کمیته نظارت بر سلامت روان را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب کردیم و خواستار اضافه‌شدن معاونت سلامت روان در وزارت بهداشت هم هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی کشور شده‌اند، خاطرنشان کرد: از نظر سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور کار حرفه‌ای این افراد با توجه به دوره‌هایی که گذرانده‌اند و آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند قابل قبول است و برای کسی که پروانه نداشته باشد و عضو این سازمان نباشد حبس تا ۳ سال لحاظ شده است.

حاتمی تصریح کرد: مشاوره‌ها در حوزه‌های ازدواج، طلاق، تحصیل، اشتغال، سلامت و غیره ارائه می‌شود و این خدمات در مراکز مشاوره آستان قدس رضوی خارج از نوبت ارائه می‌شود که برای افراد محروم به‌صورت نیمه‌بها و رایگان خواهد بود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ضمن ابراز نگرانی از مشکلاتی که در بحث رانندگان وجود دارد و موجب حوادث تلخ بسیار زیادی در سطح کشور شده است، تاکید کرد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که در حوزه روان شناسی مغفول مانده بحث سلامت روان رانندگان است و در تمام دنیا یکی از معایناتی که برای متقاضیان گواهینامه رانندگی انجام می‌شود معاینه سلامت روان بوده، کاری که در ایران انجام نمی‌شود و به‌دنبال اجرایی شدن آن در سطح کشور هستیم.

وی بیان کرد: خدمات روان شناسي و مشاوره آستان قدس رضوی به‌صورت حرفه‌ای و هدفمند ارائه می‌شود و مراکز این مجموعه جزو مراکز برتر کشور هستند، زیرا تمام استانداردهای کاری و حرفه‌ای این حوزه را لحاظ کرده‌اند.
مرجع : خبرگزاری شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
این آقا مث پلیس حرف میزنه
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی