جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ / ۱۹:۵۳
کد مطلب: 4806
۰

خیانت یکی از دلایل قتل خانوادگی/ از هر سه قتل یکی خانوادگی است

یک حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری با اعلام اینکه خیانت سهم بسزایی در قتلهای خانوادگی دارد گفت: از هر سه قتل رخ داده در کشور یک مورد خانوادگی است.
الهه صادقی در گفتگو با مهر اظهار داشت: افزایش تنشها و بحران در خانواده یکی از دلایل اصلی وقوع قتل خانوادگی در جامعه است. متاسفانه نهاد خانواده در کارکرد دچار ضعف شده و به علت تامین نشدن نیازها و افزایش تنشها شاهد وقوع قتل در این نهاد مقدس هستیم. متاسفانه بیشتر فرزندکشی ها به علت عدم درک متقابل و خواسته‌های زیاد فرزندان روی می دهد. وی با اعلام اینکه همسرکشی بیشترین نرخ وقوع قتل خانوادگی است، تاکید کرد: پس از همسرکشی، فرزندکشی و قتل خواهر و برادر به علتهای مختلف در رتبه های بعدی قرار دارند. براساس آمارهای اعلام شده از هر سه قتل یک مورد قتل خانوادگی بوده است. این حقوقدان با اشاره به اینکه مهمترین علت وقوع قتل خانوادگی تضادهای فرهنگی است تصریح کرد:علاوه بر مشکلات فرهنگی، اعتیاد، مشکلات روحی روانی و بدبینی و خیانت همسر در رتبه های بعدی قرار دارند. این درحالی است که 80 درصد قتلهای خانوادگی به علت کاهش آستانه تحمل افراد و بدون برنامه ریزی انجام می شود.
صادقی از افزایش خشونت در قتلهای خانوادگی خبر داد و افزود: متاسفانه در این نوع از قتلها شاهد افزایش خشونت و قساوت قلب هستیم. ضمن اینکه در بیشتر قتلها شخص ثالثی نیز حضور دارد. این وکیل پایه یک دادگستری با برشمردن نقش خیانت در اینگونه قتلها گفت: اگرچه زنان نیز مرتکب قتل همسر به علت خیانت می شوند اما مردانی که دچار توهم خیانت همسر هستند بیشترمرتکب قتل می شوند. وی با اشاره به فرزندکشی تاکید کرد: برخی از والدین فرزندان خود را به علت اعتیاد یا خواسته های زیاد آنها به قتل می رسانند چرا که در دادگاه وجدان خود معتقدند که فرزندان اصلاح پذیر نیستند و باعث آبروریزی آنها بوده و همیشه به دلیل داشتن فرزند معتاد باید خجالت زده باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.