پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ / ۰۰:۲۰
کد مطلب: 48146
۱

برنامه های اوقات فراغت حس ارزشمندی به نوجوانان نمی دهد

برنامه های اوقات فراغت حس ارزشمندی به نوجوانان نمی دهد
میگنا: علیرضا معماریان عصر روز جمعه در نشست با خانواده های نوجوانان و جوانان موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا در تیران افزود: وجود احساس ارزشمندی در بین افراد موجب کاهش مشکلات اجتماعی و انحراف در بین نوجوانان و جوانان می شود.

وی بیان کرد: افرادی که احساس ارزشمندی برای خود ندارند با ناامیدی و بی برنامه گی زندگی می کنند که به دنبال این ناامیدی دست به خودکشی جسمی و یا خودکشی انگیزه ای می زنند.

به گفته این روانشناس ثروت و متعلقات دنیایی برای تقویت انگیزه و امید به زندگی افراد به تنهایی موثر نیست و اگر فرد احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد و با کشف توانایی ها در جامعه نقش خود را ایفا کند آنگاه با وجود مشکلات مادی قادر به مقاومت خواهد بود.

وی ادامه داد: بسیاری از ثروتمندان به دلیل این که حس خوبی نسبت به زندگی اجتماعی و فردی خود ندارند، زندگی خوبی هم برای خود نساخته و با مشکلات اجتماعی روبرو می شوند.

رئیس انجمن روانشناسان مثبت گرای ایران با بیان این که باید نوجوان و جوان در دوران اوقات فراغت خود به تفریح های سالم و رشد و استعدادهای خود بپردازد، تصریح کرد: بی برنامگی، حضور بدون علاقه و اجباری در کلاس ها و درگیری زیاد در کلاس های آموزشی خسارت های زیادی را برای این افراد ایجاد می کند و آن ها قادر به رشد استعدادهای خود بر اساس علاق و انگیزه فردی نخواهند بود.

وی اضافه کرد: خانواده ها کمبودهای دوران نوجوانی خود را به فرزندانشان تحمیل نکنند و فرصت برنامه ریزی و بررسی علاقه به فرزند خود بدهند تا بر اساس آنچه علاقمند است برنامه زندگی خود را ترسیم کند.

معماریان ارائه مشاوره و راهکار برای تدوین یک برنامه موفق را حق یک نوجوان و جوان بیان کرد و گفت: این مشاوره ها نباید با اجبار و بر اساس صلاحدید فردی باشد.

وی خانواده را مهمترین رکن برای فعالیت تربیتی معرفی کرد و گفت: بر اساس تحقیقات جهانی مدارس تنها 16 درصد در امر تربیت اثرگذار بودند و مابقی این ماموریت مهم در بین اعضای خانواده و جامعه تامین می شود.

وی محبت و ابراز علاقه در بین افراد خانواده را برای تربیت مهم بیان کرد و اظهارداشت: باید رفتار اعضای خانواده با محبت و دوستی باشد تا نوجوان و جوانان امنیت خاطر داشته باشد و در هنگام مشکلات از راه های غلط وارد نشود.

نشست خانواده های عضو موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا با هدف آشنایی بیشتر برای برنامه ریزی در دوران نوجوانی و فراغتی نوجوانان و جوانان در خانه تاریخی میرزا برگزار شد.

تابستان هر امسال پنج هزار پایگاه اوقات فراغت در استان اصفهان توسط اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعیت هلال احمر، تبلیغات اسلامی، فنی و حرفه ای، اوقات و امور خیریه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیج و شهرداری ها تشکیل شد که البته برخی از این نهادها فعالیت مشترک با همدیگر دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد