کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پشت کنکور ماندن کار درستی است؟

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 14 شهريور 1398 ساعت 19:09

اگر قصد ماندن پشت سد کنکور دارید و نمی‌دانید چه کاری را باید انجام دهید، حتما این مطالب را مطالعه کنید.


میگنا: وقتی داوطلبان از جلسه خارج می شوند یا هنگامی که نتایج کنکور اعلام می شود، خیلی از کنکوری ها درگیر این سوال هستند که پشت کنکور بمانند یا خیر؟ این سوال برای همه تا حدودی بسیار دشوار خواهد بود. کسانی که عملکرد مناسبی نداشته اند یا رتبه دلخواه خودشان را برای رشته‌ای که آرزویشان بوده، بدست نیاورده اند، از خود می پرسند آیا یک سال دیگر، پشت کنکور بمانیم یا خیر؟

نظرات مختلفی وجود، یکی می‌گوید، ارزش ندارد بمانی، هر رشته ای در آمد برو؛ برخی می گویند برای هدفت بجنگ و سال دیگر دوباره آزمون بده. برخی هم می گویند، برو هر چه قبول شدی را بخوان و بعد در تحصیلات تکمیلی جبران کن وغیره که تمام این افکار قابل درک است.

در این مورد باید یادتان باشد تصمیم نهایی را خودتان باید بگیرید در واقع باید از یک جایی مسئولیت زندگیمان را بر عهده بگیریم، یادتان باشد هر کسی به شما بگوید این کار را انجام بده یا نه در هر زمینه ای، از جمله پشت کنکور ماندن یا نماندن، صرفاً تجربیات شخصی و دانش شخصی خود را که حتما هم با ارزش است با شما در میان می‌گذارد. هر فردی از لنز چشمان خودش به موضوع نگاه می کند که دقیقا قابل ترجمه به شرایط شما نیست البته منظور این نیست که نظر دیگران بی‌ارزش است بلکه حتما توجه کنید، خصوصا به حرف پدر، مادر، معلم، مشاور و افراد باتجربه گوش دهید ولی در آخر خودتان باید تصمیم بگیرید؛ چون هیچ کسی دقیقا نمی تواند جای شما باشد.

اطلاعات را جمع‌آوری کنید، فکر کنید، خودشناسی کنید و تصمیم بگیرید.

نکته دوم: اینکه پشت کنکور بمانم یا نه، در عمق قضیه به خودشناسی و خودآگاهیتان برمی گردد، به اینکه شما چقدر شغل ایده آل خودتان را می‌شناسید. در دانشگاه یک رشته ای را در طول ۳ تا ۷ سال نهایتا می‌خوانید، ولی بلاخره وارد بازار کار می‌شوید.
برند و نام دانشگاه برای 4 سال است و تمام می شود اما  رشته دانشگاهی را انسان 30 یا 40 سال با انسان است .
درس خواندن مقطعی است و شما بر اساس شغل آینده تان و نه رشته دانشگاهی) باید تصمیم به تحصیل بگیرید. برای کشف شغل ایده‌آل، تکنیک‌های مختلف علمی وجود دارد، بر اساس ویژگی های شخصیتی، استعدادها، توانایی ها، سیستم ارزشی و علایقتان و تلاقی همه این موارد با نیاز بازار، آنوقت شما می توانید تصمیم درستی بگیرید.

نکته: معمولا در گروه علوم انسانی و ریاضی با توجه به تنوع رشته های دوره کارشناسی و دانشگاههای متعدد سراسری، پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد توصیه به پشت کنکور ماندن نمی شود. (بخصوص برای پسران برای طی دوره سربازی و ورود سریعتر به بازارکار) اما اگر داوطلبی در گروه علوم تجربی تمایل به پذیرش در رشته های علوم پزشکی را داشته باشد ارزش دارد که فرد یکی دو سال دیگر هم شانس خود را در کنکور امتحان کند تا به هدف خود برسد.

مطلب آخر:
این شما هستید که با شناختی که از خود دارید می توانید بهترین تصمیم را بگیرید.


کد مطلب: 48197

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48197/پشت-کنکور-ماندن-کار-درستی

میگنا
  https://www.migna.ir