سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۳
کد مطلب: 48230
۰

پاییز را بدون آبریزش بینی سپری کنید

پاییز را بدون آبریزش بینی سپری کنید
میگنا: دکتر آذر کیوان، جراح عمومی با اشاره به آمدن فصل پاییز و بروز برخی بیماری‌ها گفت: در فصل پاییز به دلیل تغییرات آب و هوایی ممکن است بیماری‌های مختلفی ظاهر شوند که بسیاری از افراد به آن مبتلا خواهند شد؛ یکی از شایع ترین این ویروس ها،  سرماخوردگی است.

او درباره عوامل موثر در بروز سرماخوردگی بیان کرد: مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار باران، باد‌های شدید و تغییرات رطوبت هوا هستند که در کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن نقش دارند، بنابراین به راحتی ویروس‌ها می‌توانند به بدن راه پیدا کنند.

جراح عمومی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه سرماخوردگی‌های پاییزی به شدت سرماخودگی‌های زمستانی نیست. با این حال مراجعه به پزشک و درمان این بیماری برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های ویروسی و سرماخوردگی‌های زمستانی ضروری است.

او درباره پیشگیری این عارضه بیان کرد: برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز بهتر است لباس‌های کمی ضخیم‌تر بپوشید و ورزش را هم فراموش نکنید. در این فصل نسبت به فصول دیگر بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید. شست و شوی صورت در این فصل می‌تواند به پیشگیری سرماخوردگی کمک کند.

کیوان درباره راه های درمان این عارضه گفت: این بیماری  باید مدت زمان خود را طی کند تا فرد سلامتی خود را کاملا به دست آورد. این طور نیست که با یک دارو ظرف یک روز سلامتی به دست آید، بلکه باید دوره‌ آن بگذرد. تنها زمانی باید به پزشک مراجعه کرد که سرما خوردگی چند روز بدون هیچگونه بهبودی ادامه داشته باشد. اگر از لحاظ تنفس دچار مشکل شدید هستید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. زیرا رطوبت و سرما این مشکل را تشدید و تحریک می‌کند. پس بهتر است تمام شرایط رعایت شود تا مانع ایجاد این عارضه شویم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو