کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدردانی از اقدامات پارالمپیک ایران در تشکیل پرونده روان شناسی

خبرگزاری صدا و سیما , 23 شهريور 1398 ساعت 8:40

از اقدامات پارالمپیک ایران در تشکیل پرونده روان شناسی ورزشکاران در حاشیه نشست ویستا قدردانی شد


ميگنا: دکتر سیدمحمدکاظم واعظ موسوی به تازگی در کنگره دوسالانه ویستا به میزبانی هلند حضور داشت. دکتر واعظ موسوی که از روان شناسان برجسته ورزشی و همکار با کمیته ملی پارالمپیک در سالیان متمادی است، در گفتگو با روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص این سفر گفت: کنگره ویستا هر دوسال یکبار توسط کمیته علمی، پزشکی IPC برگزار می‌شود و امسال به میزبانی هلند و در شهر آمستردام با حضور نزدیک به ۴۰۰ پزشک و متخصص علوم ورزشی از کمیته‌های پارالمپیک سراسر دنیا برگزار شد.

واعظ موسوی افزود: کمیته علمی، پزشکی کمیته بین المللی پارالمپیک از من برای شرکت در این کنگره که بالاترین سطح علمی در ورزش افراد دارای معلولیت را نیز دارد، دعوت کرد تا در خصوص اقداماتی که در کشورمان در خصوص مطالعه روان شناختی ورزشکاران، تشکیل پرونده و حمایت روان شناختی از آن‌ها صورت گرفته است، گزارشی ارائه کنم.

وی گفت: با وجود آنکه ورزش از فواید روانی برای ورزشکاران نیز برخودار است، اما چالش‌هایی را نیز به وجود می‌آورد که سلامت روانی و بهزیستی آنان را در معرض تهدید قرار می‌دهد، از این رو وظیفه داریم شرایط روان شناختی ورزشکاران را زیر نظر داشته باشیم و در مواقعی که لازم است، از آن‌ها حمایت‌های لازم را کنیم و این از وظایف هر NPC به شمار می‌رود.

واعظ موسوی افزود: هم اکنون در ایران برای هر ورزشکار پارالمپیکی یک پرونده روان شناختی تشکیل داده ایم و علاوه بر ثبت ویژگی‌های هر ورزشکار در این پرونده، مواقعی که نیاز به کمک دارد نیز در آن به ثبت می‌رسد و حمایت‌های لازم ‌می‌شود، این اقدام موجب ستایش کمیته علمی، پزشکی IPC به ویژه ریاست آن قرار گرفت که دوسال پیش سفری به تهران داشت و از نزدیک از روند پیشرفت اقدامات پارالمپیک ایران در این زمینه مطلع شد.

دکتر واعظ موسوی گفت: در ارائه‌ای که در این کنگره داشتم به تفصیل در خصوص روند تشکیل پرونده و اقدامات روان شناختی برای ورزشکاران توضیح دادم و این ارائه مورد تقدیر از سوی رئیس کمیته علمی، پزشکی IPC و جمعی از دانشمندان برجسته این حوزه قرار گرفت و پیشنهاداتی نیز برای انجام طرح یادشده به صورت فراگیر و بین المللی نیز ارائه کردم.


کد مطلب: 48264

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48264/قدردانی-اقدامات-پارالمپیک-ایران-تشکیل-پرونده-روان-شناسی

میگنا
  https://www.migna.ir