سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۰
کد مطلب: 48304
۱

در مراکز مشاوره ایدز چه خدماتی ارائه می‌شود؟

در مراکز مشاوره ایدز چه خدماتی ارائه می‌شود؟
میگنا: سیدعلی دهقان منشاوی عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات ایدز ایران در نشست خبری با بیان اینکه از روزهای ابتدایی تشخیص و شناسایی بیماری ایدز تاکنون روش‌های پیشگیری و درمان پیشرفته‌ای ایجاد شده است، اظهار داشت: همین موضوع باعث شده که بیماری HIV دیگر بیماری کشنده نباشد بلکه می‌توان با کنترل این بیماری زندگی عادی را برای افراد مبتلا ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه این بیماری از مراحل مختلفی برخوردار است، گفت: پس از ورود ویروس به بدن بیمار، بدن واکنش‌های مختلفی را از خود نشان می‌دهد اما ممکن است ویروس این بیماری خاموش باقی بماند و لحظه به لحظه سیستم ایمنی فرد را ضعیف کند.

عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات ایدز ایران ادامه داد: پیشرفت این بیماری باعث می‌شود که بدن بیمار مستعد عفونت‌ها یا سرطان‌ها باشد که همین موضوع باعث تشدید ضعف بدن بیمار خواهد شد.

منشاوی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت‌های جدید می‌توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد، توضیح داد: اگر این بیماری در روزهای اولیه تشخیص داده شود بیمار می‌تواند با مصرف داروها ویروس را از بین ببرد تا یک زندگی عادی داشته باشد.

وی در خصوص ارائه خدمات در مراکز درمان و پیشگیری ایدز توضیح داد: ارائه خدمات مشاوره، خدمات دارویی رایگان، خدمات مامایی، ارائه خدمات روانشناسی و انجام آزمایش‌ها و کنترل وضعیت افراد از جمله خدماتی هستند که در این مراکز ارائه می‌شود همچنین برخی از این بیماران نیازمند واکسن‌های خاصی هستند که این واکسن‌ها نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات ایدز ایران با بیان اینکه مصرف داروهای این بیماران هیچ عوارضی برای مادر یا جنین ایجاد نخواهد کرد، گفت: با انجام اقدامات صحیح میزان انتقال ویروس از مادر باردار به جنین صفر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.