کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند درصد مردم کشور پرخاشگر هستند؟!

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 29 شهريور 1398 ساعت 17:19

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران درباره علل شیوع خشونت و افراد درگیر با این عارضه توضیح داد.


میگنا: دکتر احمد نوربالا عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران و رئیس بخش روان تنی بیمارستان امام خمینی با اشاره به وجود خشونت در جوامع مختلف اظهار کرد: هنوز آمار دقیقی در زمینه میزان خشونت در کشورمان به دست نیامده است اما به طور کلی این عارضه به دلیل مسائل روز اجتماعی و حتی مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در افراد مشاهده می‌شود.
 
او ادامه داد: اگر انسان نسبت به آینده خودش خوش‌بین نباشد و نداند که در آینده چه اتفاقاتی قرار است برایش رخ بدهد این امر باعث بروز مشکلات روحی و روانی  از جمله خشونت و کاهش آستانه تحمل مردم می‌شود.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران تأکید کرد: ناپایداری در تصمیم‌گیری‌ها، میزان خشونت را در کشور و دیگر جوامع افزایش می‌دهد بنابراین افراد هنگام دفاع از حق و حقوقش گاهی دست به کارهای خشونت‌آمیزی می‌زند که به طور غیرعمد و بدون هیچ قصد و غرضی است.


سلامت روان در استان‌های کشور چگونه است؟
او افزود: مطالعه‌ای در مورد وضعیت سلامت روان به طور مستقل در تهران انجام شده است و  نتایج این بررسی‌ها به ما می‌گوید که اختلالات روانی  روند افزایشی تا سال ۹۰ و پس از آن یک  روند کاهشی را داشته است.

نور بالا با اشاره به میزان اختلالات روان در استان‌های مختلف کشور بیان کرد: استان مرکزی و اصفهان بیشترین میزان رشد اختلالات روان را داشته است، بعد از این سه استان، لرستان، هرمز گان، تهران، زنجان، آذربایجان غربی، کرمانشاه ، ایلام  و کردستان  بیشترین میزان افزایش اختلالات روان را به در چند سال گذشته به  خود اختصاص داده است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: میزان خشونت در افراد ارتباط مستقیم با کمبود محبت آنها در دوران کودکی دارد و به والدین توصیه می‌کنم که هیچ فرقی بین فرزندان خود در هنگام لطف و محبت به آنها نگذارند.
 


کد مطلب: 48306

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48306/چند-درصد-مردم-کشور-پرخاشگر-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir