سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۸
کد مطلب: 48307
۱

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی وزارت بهداشت 98

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی وزارت بهداشت 98
زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت :
هر سال زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی وزارت بهداشت در بهمن ماه بوده و اگر خیلی دیر اتفاق افتد اوایل اسفند ماه صورت می گیرد. لذا کسانی که برای کنکور ارشد وزارت بهداشت در حال مطالعه هستند به هیچ وجه نگران نباشند که مبادا زمان ثبت نام آن گذشته باشد.

زمان تمدید ثبت نام و ویرایش مدارک:
مطابق سال های پیش معمولا 2 تا 3 بار اطلاعیه تمدید ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت صادر می شود که معمولا یکبار در اسفند ما یک یا دو بار در فروردین یا اردیبهشت اتفاق می افتد. البته رخداد این موضوع در سال های قبل، دلیلی بر تمدید یک یا چندباره ی آزمون ارشد پزشکی در سال های آتی نمی باشد.
برای ویرایش مدارک نیز معمولا همزمان با تمدید ثبت نام رخ می دهد و سازوکار سایت مرکز سنجش پزشکی به گونه است که قابلیت ویرایش و تمدید ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت همزمان و طی یک یا دو روز صورت گیرد.

اعلام منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت :
معمولا یک یا دو ماه زودتر از ثبت نام ، منابع کارشناسی ارشد پزشکی وزارت بهداشت اعلام می شود. البته تغییرات زیادی در منابع رخ نمی دهد ولی در برخی از رشته ها هر چند سال یکبار تغییراتی اساسی رخ می دهد. این تغییرات در رشته هایی است که بیشتر تئوری هستند و کتاب ها و رفرنس های مربوط به آن رشته بیشتر حفظی هستند و سوالات کنکور بیشتر از محفوظات داوطلبان پرسیده می شود. مثلا در سال 96 برای رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و اقتصاد سلامت نزدیک به 30 منبع جایگزین منابع قبلی شد یا منابع ارشد آموزش بهداشت به یکباره و بطور کامل عوض شد.
ولی در برخی رشته های دیگر معمولا تغییرات منابع در حد تغییر سال چاپ کتاب رفرنس است. مثلا منبع درس تغذیه اگر در سال های قبل کتاب کراوس با ویرایش 2012 بود، در سال 96 سوالات این درس در کنکوکر ارشد رشته تغذیه بر اساس کتاب 2017 طراحی شد. در رشته های پرستاری ومامایی نیز به همین ترتیب... مثلا برای آزمون کارشناسی ارشد مامایی 98 بر اساس ویلیامز 2018 یا لانگمن 2019 طراحی سوال صورت میگیرد.

زمان توزیع و چاپ کارت ورود به جلسه :
همیشه از دو روز قبل از آزمون امکان پرینت یا چاپ کارت ورود به جلسه برای ثبت نام کنندگان آزمون بر روی سایت مرکز سنجش برقرار خواهد بود. شرکت کنندگان می بایست روز آزمون این پرینت را به همراه کارت شناسایی خود به همراه داشته باشند.

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی:
بیشتر سال ها برگزاری کنکور ارشد پزشکی یا همان آزمون ارشد وزارت بهداشت در تیر ماه و طی چهار نوبت صبح پنجشنبه، بعدازظهر پنجشنبه، صبح جمعه و بعداز ظهر جمعه صورت می گیرد. اینکه کدام رشته ها در کدام نوبت قرار می گیرند را باید به جدول زمانبندی یا گروه بندی آزمون در یکی دو سال قبل مراجعه کرد.
مرجع : سایت علوم پزشکی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود