پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۲
کد مطلب: 48324
۱
۲ مانع اصلی مقابل درمان اختلالات روانشناختی

زمان برگزاري سی و ششمین همایش سالانه انجمن روان پزشکان ايران

زمان برگزاري سی و ششمین همایش سالانه انجمن روان پزشکان ايران
میگنا: دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالانه انجمن روان پزشکان ایران گفت: بسیاری از بیماران گرفتار اختلالات روانپزشکی به دلیل ترس از انگ بیماری، شرم بیمار و خانواده، یا تشخیص نابجا و دیر هنگام در مسیر درست درمان هدایت نمی‌شوند.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی روانپزشکان ایران؛ دكتر غلامرضا حاجتی افزود: همایش سالانه انجمن روان پزشکان ایران فرصتی است برای روانپزشکان که بتوانند به یافته‌های جدید علمی در حوزه روان پزشکی دستیابی پیدا کنند.
 
وي ادامه داد: این همایش با حضور بیشتر از هزار نفر از روان پزشکان سراسر کشور و سایر همکاران در رشته‌های دیگر مانند متخصصان مغز و اعصاب، داخلی و پزشکان عمومی و همکاران روانشناس برگزار می‌شود.

حاجتی گفت: همایش برای رشته‌های مختلف دارای امتیاز بازآموزی جامعه پزشکی است و میزان امتیاز در وب‌سایت همایش به نشانی: www.ipacongress.ir مشخص و تعریف شده و برای همه همکاران از اکنون امکان ثبت نام همایش به صورت برخط (آنلاین) در وب سایت همایش فراهم شده است.

دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران ادامه داد: محور اصلی همایش امسال «روانپزشکی در روز‌های بیم و امید» است که بر نگاه ویژه و تأکید روانپزشکی بر نقش عوامل اجتماعی در سلامت روان جامعه دلالت دارد.

حاجتی افزود: هنوز هم بسیاری از اختلالات روانپزشکی که شیوع بالایی هم دارند به دلیل ترس از انگ بیماری، شرم بیمار و گاهی هم به دلیل تشخیص نابجا و بعضی از دلایل دیگر در مسیر درست درمان هدایت نمی‌شوند که این موضوع بار زیادی را به بیمار، خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.

وی عنوان کرد: هنوز بیمارانی با اختلال افسردگی داریم که ماه‌ها و بلکه سال‌ها به سمت درمان‌های روانپزشکی هدایت نمی‌شوند و هنوز در بعضی از اختلالات اضطرابی که شایع‌ترین اختلالات در جوامع و از جمله کشور ما هستند شاهد هستیم که بیمار چند بار به درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها مراجعه می‌کند و آزمایش‌های تشخیصی زیادی را انجام داده و سر در گم است.
 
حاجتي گفت: در نهایت این افراد درمان نشده و از سوی دیگر رنج بیماری را تحمل می‌کنند. این همایش از یک‌سو فرصتی است برای روانپزشکان که بتوانند به یافته‌های جدید علمی در حوزه روانپزشکی دستیابی پیدا کنند همچنین از سوی دیگر فرصتی است که بتوانند با چالش‌های اجتماعی و عوامل اجتماعی در حوزه سلامت روان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

اين روانپزشك اعلام کرد: امسال در کنار همایش کارگاه‌های علمی، نشست‌های تخصصی و برنامه‌های دیگری در نظر گرفته شده که در نوع خود بسیار جدید و نوآورانه است.

حاجتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال همایش علمی پرباری را شاهد باشیم تا بتوانیم بیم را در بیماران روانپزشکی که از مظلوم‌ترین بیماران جامعه هستند همچنین در مردم عزیز کشورمان کاهش دهیم.

سی و ششمین همایش سالانه انجمن روان پزشکان ایران از ۲۳ تا ۲۶ مهر امسال در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد برگزار خواهد شد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.